Önértékelési problémák kialakulása a fiatal nőknél az influencerek hatására

Zsom Anna (2023) Önértékelési problémák kialakulása a fiatal nőknél az influencerek hatására. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat.pdf] PDF
szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Biralat_Zsom_Anna.pdf] PDF
Biralat_Zsom_Anna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (215kB)
[thumbnail of szakdolg_biralat_zsom.pdf] PDF
szakdolg_biralat_zsom.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (37kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Szakdolgozatom megírása előtt igyekeztem olyan témát választani, aminek aktualitása van. Úgy gondolom, hogy az influencer marketing, valamint a plasztikai/esztétikai beavatkozások mind a virágkorukat élik, mivel egy bizonyos ponton, a közösségi médián keresztül ez a két dolog találkozik, így érdemes megvizsgálni a kettő kapcsolatát. A szakirodalom feldolgozása során több olyan értekezést és kutatást olvastam, amik a fiatal hölgyek rossz mentális egészségről számoltak be az influencerek által promótált szépészeti beavatkozások miatt, valamint, hogy negatívan vélekednek arról, ha valaki ilyet hirdet. Ezeket az állításokat kutatásom során is teljes mértékben alátámasztottam, ugyanis legtöbben ugyanígy vélekedtek. Összességében elmondható az, hogy főként a tizenévesekre van ez káros hatással, ugyanis ők még nem fogják fel ezeknek a beavatkozásoknak az esetleges mellékhatásait, illetve azt, hogy ez mégis milyen felelősséggel jár. Valamint azt sem, hogy vannak olyan esetek is, amikor ezek a műtétek visszafordíthatatlanok. Kutatásomban is számtalan olyan választ kaptam, ami azt igazolta, hogy azok a véleményvezérek, akik fiatalabb követőtáborral rendelkeznek, azoknak nem szabadna ilyen tartalmakat megjeleníteniük a közösségi média oldalaikon, mivel ez rendkívül rossz hatással van a fiatalabbakra nézve.</p><br><p></p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Harsányi Dávid
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Pőcze Balázs
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: influencer, influencer marketing, Instagram, önértékelés, plasztikai beavatkozások, Tiktok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:23
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet