Önértékelési problémák kialakulása a fiatal nőknél az influencerek hatására

Zsom Anna (2023) Önértékelési problémák kialakulása a fiatal nőknél az influencerek hatására. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat.pdf] PDF
szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Biralat_Zsom_Anna.pdf] PDF
Biralat_Zsom_Anna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (215kB)
[thumbnail of szakdolg_biralat_zsom.pdf] PDF
szakdolg_biralat_zsom.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (37kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom megírása előttigyekeztem olyan témát választani, aminek aktualitása van. Úgy gondolom, hogyaz influencer marketing, valamint a plasztikai/esztétikai beavatkozások mind avirágkorukat élik, mivel egy bizonyos ponton, a közösségi médián keresztül ez akét dolog találkozik, így érdemes megvizsgálni a kettő kapcsolatát. Aszakirodalom feldolgozása során több olyan értekezést és kutatást olvastam,amik a fiatal hölgyek rossz mentális egészségről számoltak be az influencerekáltal promótált szépészeti beavatkozások miatt, valamint, hogy negatívan vélekednekarról, ha valaki ilyet hirdet. Ezeket az állításokat kutatásom során is teljesmértékben alátámasztottam, ugyanis legtöbben ugyanígy vélekedtek. Összességébenelmondható az, hogy főként a tizenévesekre van ez káros hatással, ugyanis őkmég nem fogják fel ezeknek a beavatkozásoknak az esetleges mellékhatásait,illetve azt, hogy ez mégis milyen felelősséggel jár. Valamint azt sem, hogyvannak olyan esetek is, amikor ezek a műtétek visszafordíthatatlanok. Kutatásombanis számtalan olyan választ kaptam, ami azt igazolta, hogy azok avéleményvezérek, akik fiatalabb követőtáborral rendelkeznek, azoknak nemszabadna ilyen tartalmakat megjeleníteniük a közösségi média oldalaikon, mivelez rendkívül rossz hatással van a fiatalabbakra nézve.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: influencer, influencer marketing, Instagram, önértékelés, plasztikai beavatkozások, Tiktok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:23
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet