A digitális térben megjelenő social proof - Hogyan befolyásoljuk hatékonyan a fogyasztói döntéseket

Tar Kitti Viktória (2023) A digitális térben megjelenő social proof - Hogyan befolyásoljuk hatékonyan a fogyasztói döntéseket. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A_digitális_térben_megjelenő_Social_Proof_Tar_Kitti_Viktória.pdf] PDF
A_digitális_térben_megjelenő_Social_Proof_Tar_Kitti_Viktória.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Tar Kitti Viktória.docx.pdf] PDF
Tar Kitti Viktória.docx.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (221kB)
[thumbnail of Biralat_Szabo_Andrea.pdf] PDF
Biralat_Szabo_Andrea.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (390kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p align="center"><i></i></p><p align="center"><span style="font-size:1rem;text-align:left;"><i></i></span></p><p align="center"><i>“Where all think alike, no one thinks very much.”— Lippmann, 1943 [Fordítás: Ahol mindenki egyformán gondolkodik, ott senki sem gondolkodik túl sokat.” ]</i></p><p align="center"><i></i></p><p align="center"><i><i>„Az utóbbi időben a marketing, kiemelten a B2B marketing egyik kedvenc szava lett a social proof, magyarul a társadalmi bizonyíték. A társadalmi bizonyítékok az online üzleti tér góllövői. Ráadásul ezen a pályán nincs korlátozva a játékosok száma. Szinte biztosan az győz, akinek több van.” </i>- Gangel, 2019</i></p><p>A digitális korban az online vásárlások elterjedése miatt egyre nagyobb jelentőséggel bírnak az online vélemények és értékelések. Az emberek szívesen olvasnak mások tapasztalatairól, véleményéről, mielőtt döntést hoznak a termék vagy szolgáltatás megvásárlásáról. Az online értékelések szerepe nem csupán a vásárlói döntési folyamatban jelentős, hanem az értékesítési stratégiák és a marketing tevékenységek szempontjából is fontosak. Az értékesítők számára az online vélemények által gyűjtött információk lehetőséget biztosítanak arra, hogy javítsák az ügyfél-megelégedettséget és megerősítsék a márkájukat.</p> <p>A social proof lényege, hogy az emberek hajlamosak követni mások példáját, ha nem tudják, hogyan kellene dönteniük. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók többnyire olyan döntéseket hoznak, amelyeket mások is meghoztak, vagy amelyekre mások pozitívan reagáltak. A digitális térben azonban nem könnyű elérni, hogy a fogyasztók döntéseit befolyásolják az őket körülvevő emberek. Ebben a szakdolgozatban bemutatom, hogy milyen módon lehet hatékonyan használni a social proofot az online térben. A dolgozatban áttekintem a digitális marketing eszköztárát és részletesen elemzem azok előnyeit és hátrányait. Bemutatom továbbá a fogyasztói magatartást és döntéshozatalt, illetve azokat a tényezőket, amelyek befolyásolják a fogyasztói döntéseket az online térben. (Cialdini, 2009) A dolgozatban kiemelten foglalkozok a social proof fogalmával, amelynek segítségével hatékonyan lehet befolyásolni a fogyasztói döntéseket az online térben. Kitérek még arra is, hogy melyek azok a formák, amelyekkel a social proof hatékonyan alkalmazható az online térben; például az értékelések, képes megjelenések, akár az influencer marketing és a social media. </p> <p>Azért választottam a social proof hatásainak vizsgálatát a fogyasztói döntésekre, mert az online vásárlások száma egyre növekszik és a fogyasztók egyre inkább támaszkodnak az online véleményekre, ajánlásokra és értékelésekre. A COVID-19 járvány hatására pedig még inkább megnőtt az online vásárlások aránya, ezért fontos megvizsgálni, hogy a vállalkozások hogyan használhatják a social proof eszközöket annak érdekében, hogy növeljék a bizalmat és az elégedettséget a fogyasztók körében. A személyes tapasztalataim alapján én is megfigyeltem, hogy a vásárlók milyen mértékben támaszkodnak az online véleményekre és ajánlásokra, valamint &nbsp;ezek hogyan befolyásolják a döntéseiket. Célom tehát, hogy a dolgozatomban bemutassam a social proof hatását a vásárlói döntésekre és javaslatokat adjak a vállalkozásoknak arra vonatkozóan, hogy hogyan használhatják hatékonyan ezeket az eszközöket a marketingjükben.</p> <br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oravecz Titanilla Éva
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK
Szabó Andrea
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális marketing, döntés befolyásolás, fogyasztói magatartás, online értékelések, social proof
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:22
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet