A Z generáció kommunikációs jellemzői

Kissné Siklósi Anikó (2023) A Z generáció kommunikációs jellemzői. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A Z generáció kommunikációs jellemzői.pdf] PDF
A Z generáció kommunikációs jellemzői.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (868kB)
[thumbnail of Kissné Siklósi Anikó.pdf] PDF
Kissné Siklósi Anikó.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (147kB)
[thumbnail of Belső_bírálat_Kissné_Siklósi_Anikó.pdf] PDF
Belső_bírálat_Kissné_Siklósi_Anikó.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (688kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Szakdolgozatomban arra keresem a választ, hogy a digitális forradalom által nyújtott technikai lehetőségek milyen hatást gyakorolnak a Z generációs fiatalok kommunikációs attitűdjére, azt miként változtatják meg. Felmerülhet bennünk a kérdés, hogy miért szükséges foglalkozni ezzel a témával. Talán azért, mert aggodalomra adhat okot, hogy a fiatalabb generációk körében a 100-160 karakteres szöveges üzenetek és a még ettől is rövidebb tweetek miatt az emberiség legősibb kommunikációs formája, az élőbeszéd háttérbe szorulhat a fiatalabb generációk körében. Ennek okán kutatásom elsősorban arra fog irányulni, hogy kiderítsem, miért annyira közkedvelt és népszerű az írásbeli kommunikációt a Z generáció körében. Kíváncsi vagyok arra is, hogy mikor és milyen helyzetekben választják az írásbeli, illetve a verbális kommunikációt. </p> <p>Nagy érdeklődéssel tölt el az is, hogy a verbális kommunikáció háttérbe szorulásához mekkora mértékben járult hozzá az okostelefonok és a közösségi média platformok elterjedése és használata. Nem utolsó sorban arra is választ szeretnék majd kapni, hogy visszafordítható-e ez a folyamat. Bízom benne, hogy ezen kérdések a kutatásommal megválaszolhatóak lesznek.</p> <p>A szakdolgozatom második fejezetében a generációs elméletről szeretnék átfogó képet nyújtani különböző szakirodalmak segítségével. Ugyanebben a fejezeteben a ma élő hat generációt mutatom majd be, ezen belül részletesebben a Z generációt. A harmadik fejezetben a Z generáció sajátosságaira fókuszálva kitérek a generáció kommunikációs attitűdjére, a médiahasználatára és az oktatással kapcsolatos innovációs lehetőségekre. Kutatásom a munkavállalói kompetenciákra is kiterjed, fókuszálva a generáció digitális tájékozottságára, a megváltozott életfelfogásukra és a munkahelyi kommunikációra. Mivel a Z generáció egy része már jelen van a munkaerőpiacon, továbbá a jelenleg számos szférában uralkodó munkaerőhiány miatt fontosnak tartottam a munkaerőpiaci tapasztalatok kutatását, elemzését is.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Folmeg Márta
Külső
óraadó tanár; Kommunikáció Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Furcsa Laura
Belső
Adj.dr-i fok; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális forradalom, írásbeli kommunikáció, kommunikáció, médiakonvergencia, Z gereráció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:22
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet