Kissné Siklósi Anikó (2023) A Z generáció kommunikációs jellemzői. Külkereskedelmi Kar.
PDF
A Z generáció kommunikációs jellemzői.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (868kB) |
|
PDF
Kissné Siklósi Anikó.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (147kB) |
|
PDF
Belső_bírálat_Kissné_Siklósi_Anikó.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (688kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Szakdolgozatomban arra keresem a választ, hogy a digitális forradalom által nyújtott technikai lehetőségek milyen hatást gyakorolnak a Z generációs fiatalok kommunikációs attitűdjére, azt miként változtatják meg. Felmerülhet bennünk a kérdés, hogy miért szükséges foglalkozni ezzel a témával. Talán azért, mert aggodalomra adhat okot, hogy a fiatalabb generációk körében a 100-160 karakteres szöveges üzenetek és a még ettől is rövidebb tweetek miatt az emberiség legősibb kommunikációs formája, az élőbeszéd háttérbe szorulhat a fiatalabb generációk körében. Ennek okán kutatásom elsősorban arra fog irányulni, hogy kiderítsem, miért annyira közkedvelt és népszerű az írásbeli kommunikációt a Z generáció körében. Kíváncsi vagyok arra is, hogy mikor és milyen helyzetekben választják az írásbeli, illetve a verbális kommunikációt. </p> <p>Nagy érdeklődéssel tölt el az is, hogy a verbális kommunikáció háttérbe szorulásához mekkora mértékben járult hozzá az okostelefonok és a közösségi média platformok elterjedése és használata. Nem utolsó sorban arra is választ szeretnék majd kapni, hogy visszafordítható-e ez a folyamat. Bízom benne, hogy ezen kérdések a kutatásommal megválaszolhatóak lesznek.</p> <p>A szakdolgozatom második fejezetében a generációs elméletről szeretnék átfogó képet nyújtani különböző szakirodalmak segítségével. Ugyanebben a fejezeteben a ma élő hat generációt mutatom majd be, ezen belül részletesebben a Z generációt. A harmadik fejezetben a Z generáció sajátosságaira fókuszálva kitérek a generáció kommunikációs attitűdjére, a médiahasználatára és az oktatással kapcsolatos innovációs lehetőségekre. Kutatásom a munkavállalói kompetenciákra is kiterjed, fókuszálva a generáció digitális tájékozottságára, a megváltozott életfelfogásukra és a munkahelyi kommunikációra. Mivel a Z generáció egy része már jelen van a munkaerőpiacon, továbbá a jelenleg számos szférában uralkodó munkaerőhiány miatt fontosnak tartottam a munkaerőpiaci tapasztalatok kutatását, elemzését is.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális forradalom, írásbeli kommunikáció, kommunikáció, médiakonvergencia, Z gereráció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:22 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:22 |
Actions (login required)
Tétel nézet |