A Z generáció kommunikációs jellemzői

Kissné Siklósi Anikó (2023) A Z generáció kommunikációs jellemzői. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A Z generáció kommunikációs jellemzői.pdf] PDF
A Z generáció kommunikációs jellemzői.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (868kB)
[thumbnail of Kissné Siklósi Anikó.pdf] PDF
Kissné Siklósi Anikó.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (147kB)
[thumbnail of Belső_bírálat_Kissné_Siklósi_Anikó.pdf] PDF
Belső_bírálat_Kissné_Siklósi_Anikó.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (688kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatombanarra keresem a választ, hogy a digitális forradalom által nyújtott technikai lehetőségekmilyen hatást gyakorolnak a Z generációs fiatalok kommunikációs attitűdjére, aztmiként változtatják meg. Felmerülhet bennünk a kérdés, hogy miért szükségesfoglalkozni ezzel a témával. Talán azért, mert aggodalomra adhat okot, hogy afiatalabb generációk körében a 100-160 karakteres szöveges üzenetek és a mégettől is rövidebb tweetek miatt az emberiség legősibb kommunikációsformája, az élőbeszéd háttérbe szorulhat a fiatalabb generációk körében.Ennek okán kutatásom elsősorban arra fog irányulni, hogy kiderítsem, miért annyiraközkedvelt és népszerű az írásbeli kommunikációt a Z generáció körében. Kíváncsivagyok arra is, hogy mikor és milyen helyzetekben választják az írásbeli, illetvea verbális kommunikációt. Nagy érdeklődésseltölt el az is, hogy a verbális kommunikáció háttérbe szorulásához mekkoramértékben járult hozzá az okostelefonok és a közösségi média platformokelterjedése és használata. Nem utolsó sorban arra is választ szeretnék majd kapni,hogy visszafordítható-e ez a folyamat. Bízom benne, hogy ezen kérdések akutatásommal megválaszolhatóak lesznek.Aszakdolgozatom második fejezetében a generációs elméletről szeretnék átfogóképet nyújtani különböző szakirodalmak segítségével. Ugyanebben a fejezeteben ama élő hat generációt mutatom majd be, ezen belül részletesebben a Zgenerációt. A harmadik fejezetben a Z generáció sajátosságaira fókuszálva kitéreka generáció kommunikációs attitűdjére, a médiahasználatára és az oktatássalkapcsolatos innovációs lehetőségekre. Kutatásom a munkavállalóikompetenciákra is kiterjed, fókuszálva a generáció digitális tájékozottságára,a megváltozott életfelfogásukra és a munkahelyi kommunikációra. Mivel a Zgeneráció egy része már jelen van a munkaerőpiacon, továbbá a jelenleg számosszférában uralkodó munkaerőhiány miatt fontosnak tartottam a munkaerőpiaci tapasztalatok kutatását,elemzését is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális forradalom, írásbeli kommunikáció, kommunikáció, médiakonvergencia, Z gereráció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:22
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet