Bálint Adrián (2023) Minőségtechnikák és módszerek alkalmazásának hatékonysága a minőségfejlesztésben a Robert Bosch Automotive Steering Kft-nél. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Szakdolgozat_BálintAdrián.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Bírálat_belső_FOSZK_Bálint Adrián.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (222kB) |
Absztrakt (kivonat)
A Robert Bosch Automotive Steering Kft-nél a minőségfejlesztésben alkalmazott minőségtechnikák és módszerek bemutatását választottam szakdolgozatom témájául. Egymásra épülő szerkezetet adtam a dolgozatomnak, melyben részletezem a konkrét témát, annak aktualitását, illetve, hogy a tartalom lebontását milyen szegmensekre osztottam. Ezek az egységek a szakirodalom feldolgozása, a téma adó vállalat bemutatása, majd a gyakorlati elemzés, végül pedig a javaslattételem. Próbáltam végig egy logikaiszálon haladni, a bevezetést követően fontosnak tartottam, hogy megvizsgáljam a történelmi háttért, honnan is indult, és miként alakult ki a minőség, illetve hogyan jutottunk el napjainkig. Ezt követően a minőségfejlesztésére mutattam be a Bosch által alkalmazott technikákat, módszereket. Egészen pontosan a Q14 alapelvet és az 5 Miért módszert részleteztem, és vezettem le ezeknek egyes lépéseit, folyamatait, valamint elemeit. Itt a pontos megértéshez, elengedhetetlen a csatolt ábrák tanulmányozása. A dolgozat során egy rövid áttekintőt adtam a Robert Bosch Automotive Steering Kft történetéről, illetve a QMM osztály szervezeti egység felépítéséről. Innen folytatva az alkalmazott eszközök, módszerek hatékonyságának elemzése következett. Megvizsgáltam, hogy milyen szerepet tölt be a minőségben a dokumentáció és annak hatékonyságát. Itt kitértem, hogy pontosan mit is értünk az alatt, hogy dokumentáció, ezzel egy alapot adva azt követő elemzésnek. Bemutattam az eszkaláció fontosságát, valamint természetesen definiáltam a folyamat jelentését. Innen tovább indulva részleteztem a vállalatnál használt minőségirányítási rendszereket. A javaslattételi részben, a saját tapasztalataimat a gyakorlati és elméleti hattérrel kiegészítve megtettem javaslataimat a fejlesztésekre, itt természetesen kiemelve, hogy ennek megvalósulása kizárólag a felső vezetés támogatásával és a hatékony kommunikációval, valamint közös csapatmunkával érhető el. A dolgozatsorán megvizsgáltam szimplán a minőség fogalmát, elemeit, illetve annak hátterét. A kutatás során elméletiáttekintést szeretnék adni a Quality filozófiájáról, illetve annak mentalitásáról. Továbbá ezt követően a téma adó vállalatnak szerkezeti felépítését, tevékenységi köreit, illetve az aktuális üzleti helyzetét mutatom be. A dolgozatom elérendő célja tehát nem más, mint, hogy megvizsgáljam milyen minőség eszközökkel, módszerekkel lehetne növelni, illetve fejleszteni a maklári Robert Automotive Bosch minőségirányítási rendszerének hatékonyságát, továbbá megvizsgálom ezen rendszereknek a fejlődési potenciáljait és jövőképét. Elmondható, hogy a minőségfejlesztés mindig, minden területen aktuális és szükségszerű. Nincs másképpen ez a gépjármű iparban sem, a minőség, a minőségfejlesztése kiemelt fontossággal bír, ez tagadhatatlan. Jelen esetünkben a Robert Bosch Automotive Steering Kft-nél a nem megfelelően legyártott alkatrészek értékesítése súlyos következményekkel járhat, akár életekbe is kerülhet. Ez semmilyen esetben sem fordulhat elő. Erre hivatottak az előírt szabványok, és azoknak alkalmazása, valamint betartása. Az ilyen esetek megelőzése miatt a Bosch hatalmas hangsúlyt fektet a folyamatos minőségfejlesztésre. Kutatásom során azt szeretném bizonyítani, hogy a megfelelő, valamint egységes és ezentúl naprakész dokumentációkezeléssel hatékonyabbá tehető maga a minőség, és annak biztosítása. A dolgozat során kitértem a vállalatnál használatos dokumentum típusokra, és azoknak hierarchiájára. Definiáltam a Control Plan, azaz szabályozási terv jelentését, hasznosságát, illetve, hogy mikor alkalmazandó. Megemlítést nyert az FMEA kockázatelemző módszer, ennek típusai, kiértékelési szempontjai. Szintén áttekintést nyerhetünk a reklamációkra, a minőség további fontos elemére. Ezen részben bemutatásra kerül a reklamációk különböző típusai. Majd a reklamációk tisztázását követően, az auditokat elemzem, mutatom be. Meghatározom a típusait, illetve gyakran előforduló audit eltérésekre mutatok be példákat. Legvégül pedig a meglátásaimat, tapasztalataimat összegezem a saját munkámmal összefogva.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | autóipar, dokumentáció, minőség, minőségfejlesztés, minőségirányítási rendszer |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:22 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:22 |
Actions (login required)
Tétel nézet |