Borfogyasztási szokások vizsgálata a mai fiatalok körében

Kiss Afrodité (2023) Borfogyasztási szokások vizsgálata a mai fiatalok körében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kiss Afrodité szakdolgozat.pdf] PDF
Kiss Afrodité szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kiss Afrodité szakdolgozat bírálat Bódi Krisztina külső bíráló.pdf] PDF
Kiss Afrodité szakdolgozat bírálat Bódi Krisztina külső bíráló.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (107kB)
[thumbnail of Kiss Afrodité.pdf] PDF
Kiss Afrodité.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (622kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>A bor készítése hosszú évezredekre nyúlik vissza, napjainkban is intenzív agrárágazat. Hazánk természeti adottságai, a klíma és a szőlőtermelésre alkalmas talajok kiváló borok előállítására adnak lehetőséget, így százezrek megélhetési forrását biztosítják. Több magyar bor európai hírű, ismert és keresett a hazai és külföldi piacokon egyaránt. A borok fogyasztásának napjainkban is van kultúrája - elsősorban a gasztronómia szerves része - azonban az ágazat korántsem olyan, mint fénykorában.</p> <p>A gasztronómiában a bor nem a szomjoltást szolgálja, hanem az ízek kiemelését, az ételek harmóniáját. A jó bor az étkezések kísérője, ételek fajtájaként más és más borok kerülnek felszolgálásra a vendéglátóhelyeken. A kulináris értékek mellett a bor társasági összejövetelek kísérője a mindennapokban. A bor mellett hazánkban más italok fogyasztása is számottevő. Elsősorban az étkezéseken kívül történő italfogyasztások szegmensében versenyezve fejlődik a bor fogyasztása, az üdítők, a sör, az égetett szesz, a pálinka fogyasztásával, melyek igen népszerűek a fiatalabb generáció köreiben. </p> <p>Dolgozatomban ismertetem a hazai szőlő-, és bortermelés történetét, hagyományait, bemutatom a nagyobb magyar borvidékeket. Betekintést nyújtok a szőlő feldolgozásába, majd a bor készítésébe, hogyan és milyen típusú borok és különlegességek kerülnek az előállítás során asztalunkra. Bemutatom a borpiac szereplőit, elemzem a fogyasztói szokásokat a fiatal korosztály köreiben, kutatási módszerként kérdőíves felmérés segítségével. A bormarketing eszközeinek jelen és jövőbeli lehetőségeivel a magyar bor fogyasztásának régi hagyományának megőrzését képviselem.</p> <p>A korosztályom borfogyasztási szokásait vizsgálom, mi alapján választják meg a vendéglátó és szórakozóhelyeken, társasági összejöveteleken vásárolt italokat. Tudatosan választják-e azt, hogy milyen bort fogyasszanak, mi befolyásolja őket a borok vásárlásakor. Számos bor- és gasztronómiai rendezvény kerül évről évre megrendezésre hazánkban is, mely a fiatalok körében is közkedvelt, így egyre inkább növekszik a bor népszerűsége, igény van a borkultúra iránti ismeretek megszerzésére. A fiatalok a jövő potenciális fogyasztói, vajon milyen eszközökkel lehet a bor fogyasztását népszerűsíteni köreikben - természetesen a kulturált alkoholfogyasztás keretein belül. Keresem a választ arra, hogy ez a korosztály figyelembe veszi-e a minőséget, van-e „tudományos” háttere a borfogyasztásuknak, tudatosan választanak terméket, tisztán vagy keverve isszák meg az italt. </p> <p>Az általam választott téma aktuális, hiszen a fiatal korosztály körében közkedvelt az alkoholos italok fogyasztása, társadalmi életet élnek, ismerkednek egymással, szórakozni járnak a majdani családalapítás előtt intenzív közösségi életet folytatnak. Személyes impulzusaimat fejtem ki dolgozatomban, saját tapasztalataim segítenek dolgozatom szakmai sikerességében. Témaválasztásomat élményeim, impresszióim motiválták, illetve családom körében a bor mértékkel való fogyasztása közkedvelt, ezáltal közelebb kerültem és megkedveltem én is ezt az italt. </p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bódi Krisztina
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Totth Gedeon
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bor, borászat, borkultúra, bormarketing, fogyasztói szokások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:22
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet