Borfogyasztási szokások vizsgálata a mai fiatalok körében

Kiss Afrodité (2023) Borfogyasztási szokások vizsgálata a mai fiatalok körében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kiss Afrodité szakdolgozat.pdf] PDF
Kiss Afrodité szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kiss Afrodité szakdolgozat bírálat Bódi Krisztina külső bíráló.pdf] PDF
Kiss Afrodité szakdolgozat bírálat Bódi Krisztina külső bíráló.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (107kB)
[thumbnail of Kiss Afrodité.pdf] PDF
Kiss Afrodité.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (622kB)

Absztrakt (kivonat)

Abor készítése hosszú évezredekre nyúlik vissza, napjainkban is intenzívagrárágazat. Hazánk természeti adottságai, a klíma és a szőlőtermelésrealkalmas talajok kiváló borok előállítására adnak lehetőséget, így százezrekmegélhetési forrását biztosítják. Több magyar bor európai hírű, ismert éskeresett a hazai és külföldi piacokon egyaránt. A borok fogyasztásának napjainkbanis van kultúrája - elsősorban a gasztronómia szerves része - azonban az ágazatkorántsem olyan, mint fénykorában.Agasztronómiában a bor nem a szomjoltást szolgálja, hanem az ízek kiemelését, azételek harmóniáját. A jó bor az étkezések kísérője, ételek fajtájaként más ésmás borok kerülnek felszolgálásra a vendéglátóhelyeken. A kulináris értékekmellett a bor társasági összejövetelek kísérője a mindennapokban. A bor melletthazánkban más italok fogyasztása is számottevő. Elsősorban az étkezéseken kívültörténő italfogyasztások szegmensében versenyezve fejlődik a bor fogyasztása,az üdítők, a sör, az égetett szesz, a pálinka fogyasztásával, melyek igennépszerűek a fiatalabb generáció köreiben. Dolgozatombanismertetem a hazai szőlő-, és bortermelés történetét, hagyományait, bemutatom anagyobb magyar borvidékeket. Betekintést nyújtok a szőlő feldolgozásába, majd abor készítésébe, hogyan és milyen típusú borok és különlegességek kerülnek azelőállítás során asztalunkra. Bemutatom a borpiac szereplőit, elemzem afogyasztói szokásokat a fiatal korosztály köreiben, kutatási módszerkéntkérdőíves felmérés segítségével. A bormarketing eszközeinek jelen és jövőbeli lehetőségeivela magyar bor fogyasztásának régi hagyományának megőrzését képviselem.Akorosztályom borfogyasztási szokásait vizsgálom, mi alapján választják meg avendéglátó és szórakozóhelyeken, társasági összejöveteleken vásárolt italokat.Tudatosan választják-e azt, hogy milyen bort fogyasszanak, mi befolyásolja őketa borok vásárlásakor. Számos bor- és gasztronómiai rendezvény kerül évről évremegrendezésre hazánkban is, mely a fiatalok körében is közkedvelt, így egyreinkább növekszik a bor népszerűsége, igény van a borkultúra iránti ismeretekmegszerzésére. A fiatalok a jövő potenciális fogyasztói, vajon milyeneszközökkel lehet a bor fogyasztását népszerűsíteni köreikben - természetesen akulturált alkoholfogyasztás keretein belül. Keresem a választ arra, hogy ez akorosztály figyelembe veszi-e a minőséget, van-e „tudományos” háttere aborfogyasztásuknak, tudatosan választanak terméket, tisztán vagy keverve isszákmeg az italt. Azáltalam választott téma aktuális, hiszen a fiatal korosztály körében közkedveltaz alkoholos italok fogyasztása, társadalmi életet élnek, ismerkednekegymással, szórakozni járnak a majdani családalapítás előtt intenzív közösségiéletet folytatnak. Személyes impulzusaimat fejtem ki dolgozatomban, sajáttapasztalataim segítenek dolgozatom szakmai sikerességében. Témaválasztásomatélményeim, impresszióim motiválták, illetve családom körében a bor mértékkelvaló fogyasztása közkedvelt, ezáltal közelebb kerültem és megkedveltem én isezt az italt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bor, borászat, borkultúra, bormarketing, fogyasztói szokások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:22
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet