Kozák Luca (2023) A H&M online értékesítésének adatvezérelt fejlesztése. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
kozakluca_mrnx4u_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
SZD.Kozak.Luca.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (415kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p><span lang="HU">A mai adatvezérelt világban a vállalatoknak lépést kell tartani a technológia fejlődésével, nagy mennyiségű adatot kell gyűjteni, hatékony adatvizualizációs technikákat használni, és gépi tanulási módszereket alkalmazni. A dolgozatomban ismertetem a big data, adatvizualizáció, és a generatív mesterséges intelligencia jellemzőit, és a divatiparban való felhasználásában rejlő potenciálokat. A H&M fast-fashion cég mobilalkalmazását vizsgálva két új innovációs funkciót mutatok be, amiket megvalósítva szemmel látható növekedést érhetne el a vállalat.</span></p><p><span lang="HU">Az egyik fejlesztési javaslat egy személyre szabott vásárlási összefoglaló a mobilos alkalmazás felhasználóinak, ami vizuálisan részletezi a korábbi vásárlásaikat, például, hogy mennyi pénzt takarítottak meg a kuponkódok használatával, hány fenntartható terméket vásároltak. Ez személyre szabottabb és vonzóbb élményt nyújt a vásárlóknak, ami az eladások növekedését és a márkahűséget ösztönzi. </span></p><p><span lang="HU">A kutatásom másik technológiai fejlesztési javaslata a generatív mesterséges intelligencia bevezetése a H&M mobilos alkalmazásába. Mindezt egy olyan funkció által, ami egyedileg a felhasználók mintájára elkészített modelleken mutatja be a termékeket az online termékkatalógusban a felhasználó jellemzői alapján, mint a saját hajszín, bőrtónus, testsúly. </span></p><p><span lang="HU">Ezt a két funkciót gyakorlatban is megvalósítottam a saját adataimat felhasználva, és az eredmények alapján elmondható, hogy a bevezetésük széles körű figyelmet kapna a közösségi média felületeken, ami a letöltések számának ugrásszerű emelkedését és a H&M eladásainak növekedését eredményezné. Ezen stratégiák megvalósításával a vállalat egyedülálló módon a versenytársak előtt járna, interaktívabb és vonzóbb élményt nyújtana vásárlóinak. </span></p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | big data, divat, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, mesterséges intelligencia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:21 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:21 |
Actions (login required)
Tétel nézet |