Kozák Luca (2023) A H&M online értékesítésének adatvezérelt fejlesztése. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
kozakluca_mrnx4u_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
SZD.Kozak.Luca.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (415kB) |
Absztrakt (kivonat)
A mai adatvezérelt világban a vállalatoknak lépést kell tartani a technológia fejlődésével, nagy mennyiségű adatot kell gyűjteni, hatékony adatvizualizációs technikákat használni, és gépi tanulási módszereket alkalmazni. A dolgozatomban ismertetem a big data, adatvizualizáció, és a generatív mesterséges intelligencia jellemzőit, és a divatiparban való felhasználásában rejlő potenciálokat. A H&M fast-fashion cég mobilalkalmazását vizsgálva két új innovációs funkciót mutatok be, amiket megvalósítva szemmel látható növekedést érhetne el a vállalat.Az egyik fejlesztési javaslat egy személyre szabott vásárlási összefoglaló a mobilos alkalmazás felhasználóinak, ami vizuálisan részletezi a korábbi vásárlásaikat, például, hogy mennyi pénzt takarítottak meg a kuponkódok használatával, hány fenntartható terméket vásároltak. Ez személyre szabottabb és vonzóbb élményt nyújt a vásárlóknak, ami az eladások növekedését és a márkahűséget ösztönzi.A kutatásom másik technológiai fejlesztési javaslata a generatív mesterséges intelligencia bevezetése a H&M mobilos alkalmazásába. Mindezt egy olyan funkció által, ami egyedileg a felhasználók mintájára elkészített modelleken mutatja be a termékeket az online termékkatalógusban a felhasználó jellemzői alapján, mint a saját hajszín, bőrtónus, testsúly.Ezt a két funkciót gyakorlatban is megvalósítottam a saját adataimat felhasználva, és az eredmények alapján elmondható, hogy a bevezetésük széles körű figyelmet kapna a közösségi média felületeken, ami a letöltések számának ugrásszerű emelkedését és a H&M eladásainak növekedését eredményezné. Ezen stratégiák megvalósításával a vállalat egyedülálló módon a versenytársak előtt járna, interaktívabb és vonzóbb élményt nyújtana vásárlóinak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | big data, divat, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, mesterséges intelligencia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:21 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:21 |
Actions (login required)
Tétel nézet |