Hatékonyabb az a kríziskommunikáció, ami közösségi média felületén történik, mint ami bármely más felületen?

Bollók Laura (2023) Hatékonyabb az a kríziskommunikáció, ami közösségi média felületén történik, mint ami bármely más felületen? Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Hatékonyabb az a kríziskommunikáció, ami közösségi média felületén történik, mint ami bármely más felületen?.pdf] PDF
Hatékonyabb az a kríziskommunikáció, ami közösségi média felületén történik, mint ami bármely más felületen?.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (997kB)
[thumbnail of biralati-szempontok-kulso-biralo-alapkepzes_BL_KBD.pdf] PDF
biralati-szempontok-kulso-biralo-alapkepzes_BL_KBD.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (106kB)
[thumbnail of opp_onlinekrizis_BollokLaura.pdf] PDF
opp_onlinekrizis_BollokLaura.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (275kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>2023-ban rengeteg ruházati márka van jelen a piacon, amit már csak az is bizonyít, hogy akár egy bevásárló központban is több száz üzlet (például Árkád Budapest több mint kettőszáz üzlet) vár minket, az online vásárlási felületeken pedig (például: About You) több mint kettőezer ruhamárka közül válogathatunk. Vannak sportos, elegáns, vagy éppen extravagáns márkák is, de egy valami biztosan közös az összesben. Ez pedig nem más, mint hogy bármikor, bármelyiket érheti valamilyen krízis. Legyen szó hibás marketingről, hibás termékről, egy negatív pletykáról, vagy csak szimplán egy félre értett üzenetről. Erre megoldás lehet a kríziskommunikáció, amely, ha jól van kivitelezve, segíthet a cég/márka felépülésében és abban, hogy ne sérüljön a hírneve. A kríziskommunikáció közlési csatornájának pedig a vállalatok ma már a közösségi média felületét is választhatják. A Social Media and Crisis Communication című műben, amit Lucinda Austin és Yan Jin szerkesztett, kiemelik, hogy "A kutatások kimutatták, hogy a közösségi média használata válság idején valóban megnövekszik (Austin et al., 2012), nagyrészt a közösségi média vélt hitelességének és az általa nyújtott explicit hozzáférésnek köszönhetően (Procopio és Procopio, 2007)." (Austin &amp; Jin 2018 p. 68) De vajon hatékonyabb-e az a kríziskommunikáció, amit egy közösségi média felületén közölnek, mint amit bármely más médium felületén?</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kékesdi-Boldog Dalma
Külső
egyetemi tanársegéd; Kommunikáció Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Zelena András
Belső
egyetemi docens; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fast fashion, kommunikáció, közlemény, közösségi média, kríziskommunikáció, ruhamárkák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Szep. 07. 14:21
Utolsó módosítás: 2023. Szep. 07. 14:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet