Gács Péter (2023) A Covid-19 világjárvány hatása Thaiföld belföldi közlekedésének fenntarthatóságára. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Gács_Péter_JKGQ44_szd_2023.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
KÜLSŐ KONZULENSI BÍRÁLAT GÁCS PÉTER SZAKDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (85kB) |
|
PDF
Gács Péter_belső biralat_NT_BA.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (223kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Thaiföld belföldi, távolsági közlekedésében a repülés kiemelt fontosságú szerepet játszik, a legfontosabb, leginkább frekventált belföldi viszonylatokon több magán és állami társaság verseng egymással, a jegyek olcsók, a járatok A és B pont között időnként 10-15 perces sűrűséggel közlekednek. Az ország szárazföldi közlekedési infrastruktúrája, aminek használata a környezetet jelentősen kevésbé terheli, nem versenyképes. A thai vasúthálózat erősen korlátozott lefedettségű, a pályahálózat teljes hosszában elavult, többnyire egyvágányú, villamosítatlan, nagy sebességgel nem járható. A közúti infrastruktúra kiterjedt és jó minőségű, azonban az ország közúti közlekedése a világ egyik legveszélyesebbje statisztikailag, évente több tízezren halnak meg az utakon a hiányos szabályozásnak és az erélytelen hatóságoknak köszönhetően.</p> <p>Az ország ugyan szén-dioxid kibocsátást tekintve nincs a világ legrosszabbul teljesítői közt, több EU-s tagállam is előtte van a sorban, viszont a térség többi, Thaiföldnél rosszabb számokat produkáló országában az elmúlt évek adatai csökkenő, javuló tendenciát mutatnak, ezzel szemben Thaiföldön a számok évről évre emelkednek. </p> <p>A fejlesztésre, változásra távlati tervek eddig is voltak, jelenleg is vannak, azonban 2020-at megelőzően az országban - a Thailand 4.0 értelmében - az ipari fejlődés és gazdasági növekedés mindennél nagyobb prioritást élvezett. </p> <p>Szakdolgozatomban azt a kérdést vizsgálom, hogy a koronavírus-járvány milyen módon tudta átalakítani az ország belföldi, távolsági közlekedését - fenntarthatósági szempontból -, illetve felgyorsítani azokat a törekvéseket, fejlesztéseket, amik környezetbarátabbá tudták tenni azt. Munkám során kitérek az ország belföldi közlekedésében tapasztalható, évtizedek alatt kialakult viszonyokra és problémákra, ezek okaira, a thai nemzeti légifuvarozó, a Thai Airways ebben a kérdésben megkerülhetetlen szerepére - megemlítve a cég működése és az egykori magyar légitársaság, a Malév összeomlásba torkolló viszonyai közötti hasonlóságokat - és a thai kormány ezekkel kapcsolatos felelősségére is. <br></p> <p> </p><br><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Üzleti Szaknyelvek Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fenntarthatóság, koronavírus-járvány (COVID-19), légiközlekedés, Thai Airways International, Thaiföld, vasúti közlekedés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:20 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |