Gács Péter (2023) A Covid-19 világjárvány hatása Thaiföld belföldi közlekedésének fenntarthatóságára. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Gács_Péter_JKGQ44_szd_2023.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
KÜLSŐ KONZULENSI BÍRÁLAT GÁCS PÉTER SZAKDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (85kB) |
|
PDF
Gács Péter_belső biralat_NT_BA.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (223kB) |
Absztrakt (kivonat)
Thaiföld belföldi, távolságiközlekedésében a repülés kiemelt fontosságú szerepet játszik, a legfontosabb,leginkább frekventált belföldi viszonylatokon több magán és állami társaságverseng egymással, a jegyek olcsók, a járatok A és B pont között időnként 10-15perces sűrűséggel közlekednek. Az ország szárazföldi közlekedésiinfrastruktúrája, aminek használata a környezetet jelentősen kevésbé terheli,nem versenyképes. A thai vasúthálózat erősen korlátozott lefedettségű, apályahálózat teljes hosszában elavult, többnyire egyvágányú, villamosítatlan,nagy sebességgel nem járható. A közúti infrastruktúra kiterjedt és jó minőségű,azonban az ország közúti közlekedése a világ egyik legveszélyesebbjestatisztikailag, évente több tízezren halnak meg az utakon a hiányosszabályozásnak és az erélytelen hatóságoknak köszönhetően.Az ország ugyan szén-dioxid kibocsátásttekintve nincs a világ legrosszabbul teljesítői közt, több EU-s tagállam iselőtte van a sorban, viszont a térség többi, Thaiföldnél rosszabb számokatprodukáló országában az elmúlt évek adatai csökkenő, javuló tendenciátmutatnak, ezzel szemben Thaiföldön a számok évről évre emelkednek. A fejlesztésre, változásra távlati tervekeddig is voltak, jelenleg is vannak, azonban 2020-at megelőzően az országban - aThailand 4.0 értelmében - az ipari fejlődés és gazdasági növekedés mindennélnagyobb prioritást élvezett. Szakdolgozatomban azt a kérdést vizsgálom, hogy a koronavírus-járvány milyen módon tudta átalakítani az ország belföldi, távolsági közlekedését - fenntarthatósági szempontból -, illetve felgyorsítani azokat a törekvéseket, fejlesztéseket, amik környezetbarátabbá tudták tenni azt. Munkám során kitérek az ország belföldi közlekedésében tapasztalható, évtizedek alatt kialakult viszonyokra és problémákra, ezek okaira, a thai nemzeti légifuvarozó, a Thai Airways ebben a kérdésben megkerülhetetlen szerepére - megemlítve a cég működése és az egykori magyar légitársaság, a Malév összeomlásba torkolló viszonyai közötti hasonlóságokat - és a thai kormány ezekkel kapcsolatos felelősségére is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Üzleti Szaknyelvek Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fenntarthatóság, koronavírus-járvány (COVID-19), légiközlekedés, Thai Airways International, Thaiföld, vasúti közlekedés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Szep. 07. 14:20 |
Utolsó módosítás: | 2023. Szep. 07. 14:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |