A Public Relations története, megjelenési formái és hatása a mindenkori társadalmunkra

Jámbor Zoltán (2022) A Public Relations története, megjelenési formái és hatása a mindenkori társadalmunkra. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Jámbor Zoltán - MGFPRV - Public Relations - szakdolgozat.pdf] PDF
Jámbor Zoltán - MGFPRV - Public Relations - szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja egyrészről átfogóan elemezni a Public Relations (továbbiakban: PR) történetét és alakulását az idők során. Emellett nyomon szeretném követni, hogyan alakult ki a mai értelemben vett PR, ami a hétköznapi emberi kommunikációra alapuló egyfajta tudományággá nőtte ki magát, amely képes és hivatott akár nagyobb tömegek befolyásolására is. Az emberi interakciós kapcsolatokat időtörténeti síkon kívánom bemutatni egészen a barlangrajzoktól kiindulva és legvégül megérkezve, napjaink egyik legmeghatározóbb kommunikációs és szemléletformáló színteréhez, ami nem más, mint a szociális média.Ki szeretnék még térni dolgozatomban különféle precedens PR esetekre, többek között direkt módon történő hosszabb távú szemléletmód befolyásolására, hirtelen problémamegoldásra, válságkezelésre is. Létrehoztam egy PR kampányt egy étterem nyitására, amit be szeretnék mutatni a szakdolgozatban. Be szeretném mutatni a folyamatot, ami mentén úgy gondolom, hogy sikeresen meg tudnék nyitni én is egy éttermet. A folyamat elég összetett és szerteágazó, én leginkább a stratégia részére szeretnék hangsúlyt fektetni. Készítettem egy kutatást is, amin keresztül felmértem az igényeket egy potenciálisan nyíló étterem iránt a környéken, továbbá megpróbáltam behatárolni, hogy milyen típusú étteremre lenne leginkább kereslet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Molnár Zsolt
Belső
Mesteroktató; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kommunikáció, kommunikációtörténet, PR, PR kampány, public relations
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 07. 09:20
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 07. 09:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet