Hulladék Doktor közúti áruszállítás üzleti terve

Jéki Henrik István (2022) Hulladék Doktor közúti áruszállítás üzleti terve. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Projektmunka - Jéki Henrik István - Hulladék Doktor közúti áruszállítás üzleti terve - CD5DYR.pdf] PDF
Projektmunka - Jéki Henrik István - Hulladék Doktor közúti áruszállítás üzleti terve - CD5DYR.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A vállalkozók és a cégek lényegében rá vannak kényszerítve arra, hogy folyamatosan elemezzék a piacon levő lehetőségeket és veszélyeket annak érdekében, hogy a működésük gördülékenyen mehessen tovább. A szerzett adatok alapján kell hosszú távon tervezniük. Erre azért van szükség, mert gyorsan változik a piac, mivel mindig új belépők jönnek. Ennek köszönhetően a tervezés egyre nehezebbé válik és mindig a „legjobbnak” kell lenni ahhoz, hogy a mi vállalkozásunkat válasszák. A tervezés több fázisban jön létre, melynek az első része egy operatív költségtervezés. Ilyenkor az erőforrások ellenőrzésére fektetnek nagy hangsúlyt. SWOT elemzéssel kezdik általában. Második szakaszban egy meghatározott hosszú távra koncentrál a vállalkozás, itt a hangsúlyt a prognózisokra fektetik. Harmadik szakaszban határozzuk meg a célokat és elemezzük párhuzamosan a környezetünkben a piacot. (kik és hogyan tevékenykednek körzetünkben) Folyamatosan egy jól működő stratégiát kell kidolgozni, hogy a céljainkat meg tudjuk valósítani. Szervezeti terv elkészítése nagy hangsúllyal rendelkezik az üzleti tervezés felépítésében. Ezzel a lépéssel jön létre a vezető és a többi szervezeti szint közötti kapcsolat. Az üzleti tervezés lépései egy stratégia kialakításával kezdődik, amely során megismerjük a vállalkozásunk lehetőségeit és azt, hogy mikre lehetünk képesek. Ki kell tűzni egy célt, de törekedni kell arra, hogy ne szálljunk el a cél kitűzésénél. Célszerű egy olyan célt kitűzni, amely reális és elérhető. A stratégiai terv a környezetünk és a vállalkozásunk belső adottságait vizsgálja. Az üzleti tervezés során elemezni kell a makro környezetet, amely tökéletesen elvégezhető a Porter versenyképességi elemzésével. Ez az elemzés megvizsgálja a versenyképességet befolyásoló tényezőket. Elemezni szükséges a külső környezetet, amely azonos vagy hasonló termékeket és szolgáltatásokat gyárt vagy nyújt. Elemzése során a kinyert adatokat felhasználjuk, hogy megértsük a piacon rejlő lehetőségeket és veszélyeket. Ennek eléréséhez a Porter öttényezős modellt használjuk, melyet korábban részletesen kifejtettem. Alkalmazása azt vizsgálja, hogy mennyire erős a verseny és hogyan lépnek be új belépők a piacra, milyen a kapcsolat a beszállítók és a vevők között, milyen arányban vannak a hasonló termékek és szolgáltatások. Mivel egy terméket vagy szolgáltatást a vásárlók igényeihez kell igazítani, a termék vagy szolgáltatás állapota határozza meg a külső környezet erőegyensúlyát. Továbbá elemezni kell a vállalat belső képességeit is, hogy felmérésre kerüljenek az anyagi és nem anyagi erőforrások is. A rendelkezésre álló adatok alapján lehet kialakítani az erőforrás stratégiát. A belső adatok elemzése alapján megállapíthatjuk, hogy a termelés, a szolgáltatás és az értékesítés eredménye csökken vagy növekszik. Az elemzések során összegyűjtött adatok alapján és a vállalkozás missziójának figyelembevételével alakítható ki az a stratégia, amit, ha alkalmazunk, akkor válik elérhetővé a kitűzött cél. Stratégia kiépítésekor ki kell térni a szervezet felépítésére és arra is, hogy változnak-e a környezeti feltételek, illetve a piaci viszonyok. A stratégia a célunktól függ, hogy mi mit szeretnénk elérni. Ez akár lehet a piacon történő terjeszkedés vagy akár termék és szolgáltatás fejlesztése, de mindig figyelembe kell venni az előttünk álló veszélyeket is

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Gajzágó Éva Judit
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: üzleti terv, üzleti terv elemzése, üzleti terv értékelésének szempontjai, üzleti terv készítése, üzleti tervezés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 07. 09:20
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 07. 09:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet