Marketing strategy of Nintendo during the COVID-19 pandemic

Konno Yukito (2022) Marketing strategy of Nintendo during the COVID-19 pandemic. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Thesis_YukitoKonno.pdf] PDF
Thesis_YukitoKonno.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

The purpose of this study is to understand Nintendo's marketing strategy and to investigate why Nintendo made more sales than other competitors during the Corona pandemic. It will also examine what marketing strategies Nintendo should implement in the future based on this success. The literature review, It is investigated the association between COVID-19, social media, and purchase behavior as secondary research. Additionally, there is an analysis of  Nintendo using traditional marketing methods. A survey was created to find out how people's video game habits changed during the COVID-19 pandemic and how happy Nintendo Switch users were.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács András
Belső
egyetemi docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: coronavirus, Gaming habits, Loneliness, marketing strategy, Nintendo
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 07. 09:20
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 07. 09:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet