Konno Yukito (2022) Marketing strategy of Nintendo during the COVID-19 pandemic. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Thesis_YukitoKonno.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
The purpose of this study is to understand Nintendo's marketing strategy and to investigate why Nintendo made more sales than other competitors during the Corona pandemic. It will also examine what marketing strategies Nintendo should implement in the future based on this success. The literature review, It is investigated the association between COVID-19, social media, and purchase behavior as secondary research. Additionally, there is an analysis of Nintendo using traditional marketing methods. A survey was created to find out how people's video game habits changed during the COVID-19 pandemic and how happy Nintendo Switch users were.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | coronavirus, Gaming habits, Loneliness, marketing strategy, Nintendo |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 07. 09:20 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 07. 09:20 |
Actions (login required)
Tétel nézet |