Fogyasztói magatartás és vásárlási döntési folyamatok a személyiségtípusok tükrében

Biró Boglárka Zsófia (2022) Fogyasztói magatartás és vásárlási döntési folyamatok a személyiségtípusok tükrében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat- Biró Boglárka- 20221211.pdf] PDF
Szakdolgozat- Biró Boglárka- 20221211.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Biro Boglarka.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Biro Boglarka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (249kB)
[thumbnail of Biro_Boglarka_értékelő_Madarász Eszter.pdf] PDF
Biro_Boglarka_értékelő_Madarász Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (206kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a napjaink információs társadalmában tapasztalható fogyasztói magatartás és vásárlási döntéseket befolyásoló tényezők vizsgálata a turizmus iparágban. A témaválasztás azért tekinthető aktuálisnak, mert Magyarországon a turizmus egy húzóágazatnak számít a gazdaság szempontjából, ugyanakkor jelentős veszteségeket szenvedett el a koronavírus válság következtében. Jelenleg a turizmus hazai és globális szinten is a helyreállás folyamatában van, amit a korlátozások enyhülése tesz lehetővé. A világ turizmusa újra kezd beindulni, és mint minden iparágban, itt is jelen van a modernkori technológia és infokommunikáció, ami nélkül ma már elképzelhetetlenek lennének a piaci folyamatok. A turizmusban is jelentős eszköznek számítanak az online és digitális technológiák, mivel ezeken keresztül folytatja a legtöbb cég a marketingtevékenységének jelentős részét. A fogyasztói igényeket és folyamatokat is jelentősen befolyásolja, sőt meghatározza a digitális technológia és az online jelenlét. Ugyanakkor nem minden személyiségtípus fogható meg ugyanolyan eszközökkel és eltérő lehet, hogy melyik vevői szegmens mennyire érzékeny a digitális technológia adta lehetőségekre.Dolgozatomban azt vizsgálom, hogy milyen trendek határozzák meg napjainkban a turizmusmarketinget, milyen fogyasztói magatartásokkal találkozhatunk, mik azok a tényezők, amelyek meghatározzák a vásárlási döntés folyamatát és mindez milyen összefüggésben áll a személyiségtípusokkal. A dolgozatban elméleti és gyakorlati alapon is alaposan körüljárom a témát, illetve bemutatom azokat a mérésieszközöket, amelyekkel a személyiségtípusokkal kapcsolatban meg lehet állapítani, hogy milyen fogyasztói jellemzők társulnak hozzájuk.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Jancsik András
Belső
egyetemi docens; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belföldi utazások, külföldi utazások, pszichológia, személyiségtípus(ok), utazás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:42
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:42

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet