Biró Boglárka Zsófia (2022) Fogyasztói magatartás és vásárlási döntési folyamatok a személyiségtípusok tükrében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat- Biró Boglárka- 20221211.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Szakdolgozat értékelő Biro Boglarka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (249kB) |
|
PDF
Biro_Boglarka_értékelő_Madarász Eszter.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (206kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a napjaink információs társadalmában tapasztalható fogyasztói magatartás és vásárlási döntéseket befolyásoló tényezők vizsgálata a turizmus iparágban. A témaválasztás azért tekinthető aktuálisnak, mert Magyarországon a turizmus egy húzóágazatnak számít a gazdaság szempontjából, ugyanakkor jelentős veszteségeket szenvedett el a koronavírus válság következtében. Jelenleg a turizmus hazai és globális szinten is a helyreállás folyamatában van, amit a korlátozások enyhülése tesz lehetővé. A világ turizmusa újra kezd beindulni, és mint minden iparágban, itt is jelen van a modernkori technológia és infokommunikáció, ami nélkül ma már elképzelhetetlenek lennének a piaci folyamatok. A turizmusban is jelentős eszköznek számítanak az online és digitális technológiák, mivel ezeken keresztül folytatja a legtöbb cég a marketingtevékenységének jelentős részét. A fogyasztói igényeket és folyamatokat is jelentősen befolyásolja, sőt meghatározza a digitális technológia és az online jelenlét. Ugyanakkor nem minden személyiségtípus fogható meg ugyanolyan eszközökkel és eltérő lehet, hogy melyik vevői szegmens mennyire érzékeny a digitális technológia adta lehetőségekre.Dolgozatomban azt vizsgálom, hogy milyen trendek határozzák meg napjainkban a turizmusmarketinget, milyen fogyasztói magatartásokkal találkozhatunk, mik azok a tényezők, amelyek meghatározzák a vásárlási döntés folyamatát és mindez milyen összefüggésben áll a személyiségtípusokkal. A dolgozatban elméleti és gyakorlati alapon is alaposan körüljárom a témát, illetve bemutatom azokat a mérésieszközöket, amelyekkel a személyiségtípusokkal kapcsolatban meg lehet állapítani, hogy milyen fogyasztói jellemzők társulnak hozzájuk.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | belföldi utazások, külföldi utazások, pszichológia, személyiségtípus(ok), utazás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:42 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:42 |
Actions (login required)
Tétel nézet |