A Royal Class gym kereskedelmi és marketing működése

Pusztai Bálint László (2022) A Royal Class gym kereskedelmi és marketing működése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Pusztai-Bálint-László-IHWB6K-Szakdolgozat.pdf] PDF
Pusztai-Bálint-László-IHWB6K-Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ új_Pusztai Bálint László_MI.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ új_Pusztai Bálint László_MI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (148kB)
[thumbnail of Szakdolgozat_ertekeles_belso_Pusztai_Balint.pdf] PDF
Szakdolgozat_ertekeles_belso_Pusztai_Balint.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (381kB)

Absztrakt (kivonat)

Tartalmi kivonat A szolgáltatást nyújtó vállalkozások esetében, kiemelten kell kezelni azt a tényt, hogy a fogyasztó nem termékkel találkozik, hanem egy nem kézzel fogható terméket vesz igénybe, ezért a szolgáltatónak meg kell őt nyerni. A fogyasztói élménynek, azaz a fogyasztóban kialakuló érzelmi attitűdnek éppen ezért kiemelkedően nagy szerepe van. Napjainkban, a vállalatok egyre inkább arra törekednek, hogy megfelelő fogyasztói élményt alakítsanak ki. Egy fogyasztói élményt előidéző rendszer kialakítására törekszenek, ezeket a fogyasztói élmény elemeket azonban nem lehet egyszerűen meghatározni. Lehetséges azonban már meglévő marketing stratégiai koncepciók alkalmazása a fogyasztói élmény elemek érzékeltetése érdekében. Ilyen például a marketingmix koncepció és annak elemei. A szolgáltatások 7P-jén keresztül szeretném bemutatni, hogy melyek azok a tényezők, amelyek többlet érzelmet válthatnak ki az ügyfélből a szolgáltatás során. A vecsési Royal Class Gym példája alapján, egy olyan családi vállalkozást igyekszem bemutatni, ahol az alapító tulajdonos édesapa hobbiként indított vállalkozását fia vette át és fejlesztette jelentős mértékben. Dolgozatomban a fiatal tulajdonossal készített mélyinterjú és a már tapasztalatokkal rendelkező vendégek és a potenciálisan megnyerhető ügyfelek kérdőíves megkérdezésével igyekszem összegyűjteni azokat a tapasztalatokat, jó és rossz döntéseket, amelyek a fejlődés lépései voltak. Célom egy olyan összefoglaló készítése, amely mind a tulajdonos, mind a vendégek számára tanulságot adhat az edzőterem működéséről, hátteréről és további fejlődésének lehetőségeiről. A két módszer eredményeként arra a következtetésre jutottam, hogy egy olyan vállalkozás esetében, mint a Royal Class Gym, a marketingmix elemei mentén, érdemes további fejlesztéseket kezdeni a vállalkozás szolgáltatásai iránt érdeklődő fogyasztók számára. A vendégek visszajelzései alapján, a vállalkozás vendégeivel kialakított jó kapcsolata és kedvező megítélése kitűnő alap a szolgáltatástermék további fejlesztéséhez. A kiegészítő szolgáltatásokból érkező profit is növelhető ilyen módon. Természetesen a marketingmix elemek mentén érzékelhető különböző fogyasztói élmény elemek nem ugyan olyan mértékben járulnak hozzá a többlet érzelmek kialakulásához, de a vállalat jellemzőiből adódóan ez nem meglepő. Látható, hogy a fogyasztói élmény kiemelkedően fontos egy személyes kapcsolaton alapuló edzőtermi szolgáltatást nyújtó vállalkozás esetében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Molnár Zsolt
Belső
Mesteroktató; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: edzőterem, elemzés, fejlődés, marketing, működés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:42
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:42

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet