E-kereskedelem: fogyasztói magatartás és webáruház választási szokások vizsgálata

Dreisziger Máté (2022) E-kereskedelem: fogyasztói magatartás és webáruház választási szokások vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Dreisziger Máté_E-kereskedelem_fogyasztói magatartás és webáruház választási szokások vizsgálata.pdf] PDF
Dreisziger Máté_E-kereskedelem_fogyasztói magatartás és webáruház választási szokások vizsgálata.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Dreisziger Máté opponensi bírálata.pdf] PDF
Dreisziger Máté opponensi bírálata.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (419kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ _Dreisziger Máté.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ _Dreisziger Máté.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (199kB)

Absztrakt (kivonat)

A digitalizáció szerepe a kereskedelemben napjainkban megkérdőjelezhetetlen, hiszen évről-évre a kereskedelmi torta egyre nagyobb részét képezi az online kereskedelem. A digitalizáció és az internet elterjedésével egyre több potenciális vásárló érdekelt az online kereskedelemben. Érdemes megismerni a fogyasztói magatartást online környezetben is, tisztába lenni, hogy milyen tényezők befolyásolják az ügyfeleket a vásárlások során, valamint milyen lépéseket tesznek a vásárlásaik során.A szakdolgozatom első részében a témához köthető szekunder kutatásokat ismertetem. A dolgozat második felében a témához szorosan kapcsolódó primer kutatásomat mutatom be. Diplomadolgozatomban kvantitatív kutatási módszerre esett a választásom, online kérdőíves megkérdezés keretén belül. A kérdőív összesen 17, strukturált, zárt és kisebb részben nyitott kérdésekből áll. Ezek alapján a kutatásom célja, képet kapni arról, hogy milyen szempontok és egyéni preferenciák mentén jutnak el az emberek a vásárlói döntési folyamat végére, amely során kiválasztják a megfelelő webáruházat. Az alábbi kutatási kérdésekre keresem a választ: Milyen gyakran vásárolnak a fogyasztók online térben az offline helyett Hazai vagy külföldi webáruházakat részesítik előnyben a fogyasztók – minek köszönhető a hazai webáruház választás Milyen szállítási módot preferálnak Milyen fizetési módot preferálnak Az adott webáruház mellett milyen tulajdonságai/szolgáltatásai miatt döntenek A vizsgálat során választ kapunk arra, hogy milyen szempontok és egyéni preferenciák mentén jutnak el a fogyasztók a vásárlói döntési folyamat végére, ahol kiválasztják a megfelelő webáruházat. Továbbá, választ kapunk arra, hogy egy webáruházban való vásárlás során milyen szempontokat vesznek figyelembe.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kozák Tamás
Belső
egyetemi docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: csomagküldő kereskedelem, e-kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói magatartás, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:42
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:42

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet