Dreisziger Máté (2022) E-kereskedelem: fogyasztói magatartás és webáruház választási szokások vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Dreisziger Máté_E-kereskedelem_fogyasztói magatartás és webáruház választási szokások vizsgálata.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Dreisziger Máté opponensi bírálata.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (419kB) |
|
PDF
Szakdolgozat értékelő lap BELSŐ _Dreisziger Máté.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (199kB) |
Absztrakt (kivonat)
A digitalizáció szerepe a kereskedelemben napjainkban megkérdőjelezhetetlen, hiszen évről-évre a kereskedelmi torta egyre nagyobb részét képezi az online kereskedelem. A digitalizáció és az internet elterjedésével egyre több potenciális vásárló érdekelt az online kereskedelemben. Érdemes megismerni a fogyasztói magatartást online környezetben is, tisztába lenni, hogy milyen tényezők befolyásolják az ügyfeleket a vásárlások során, valamint milyen lépéseket tesznek a vásárlásaik során.A szakdolgozatom első részében a témához köthető szekunder kutatásokat ismertetem. A dolgozat második felében a témához szorosan kapcsolódó primer kutatásomat mutatom be. Diplomadolgozatomban kvantitatív kutatási módszerre esett a választásom, online kérdőíves megkérdezés keretén belül. A kérdőív összesen 17, strukturált, zárt és kisebb részben nyitott kérdésekből áll. Ezek alapján a kutatásom célja, képet kapni arról, hogy milyen szempontok és egyéni preferenciák mentén jutnak el az emberek a vásárlói döntési folyamat végére, amely során kiválasztják a megfelelő webáruházat. Az alábbi kutatási kérdésekre keresem a választ: Milyen gyakran vásárolnak a fogyasztók online térben az offline helyett Hazai vagy külföldi webáruházakat részesítik előnyben a fogyasztók – minek köszönhető a hazai webáruház választás Milyen szállítási módot preferálnak Milyen fizetési módot preferálnak Az adott webáruház mellett milyen tulajdonságai/szolgáltatásai miatt döntenek A vizsgálat során választ kapunk arra, hogy milyen szempontok és egyéni preferenciák mentén jutnak el a fogyasztók a vásárlói döntési folyamat végére, ahol kiválasztják a megfelelő webáruházat. Továbbá, választ kapunk arra, hogy egy webáruházban való vásárlás során milyen szempontokat vesznek figyelembe.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | csomagküldő kereskedelem, e-kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói magatartás, vásárlói magatartás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:42 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:42 |
Actions (login required)
Tétel nézet |