A Starbucks Marketingstratégiájának Vizsgálata: Fogyasztói Véleménykutatás és Szokások Felmérése

Pap Krisztián István (2023) A Starbucks Marketingstratégiájának Vizsgálata: Fogyasztói Véleménykutatás és Szokások Felmérése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Projektmunka.pdf] PDF
Projektmunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (620kB)
[thumbnail of Pap_Krisztian_Istvan_FOSZK_biralati_lap.pdf] PDF
Pap_Krisztian_Istvan_FOSZK_biralati_lap.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (427kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>A projektmunkám témájának középpontjában egy mindenki által jól ismert cég a Starbucks állt. A vizsgálatom közzéppontjában a Starbucks fogyasztóinak a szokásai, kávéfogyasztási szokásai, annak vizsgálata, hogy miért ezt a terméket, szolgáltatást választják, illetve a vásárolók szerint miben lehetne jobb a vállalat.</p> <p>A bevezetésben kitértem arra, miért fontos számomra ez a téma, mi adja a témám időszerűségét, és hogy mi lesz maga a téma.</p> <p>Meghatároztam hipotéziseket miszerint:&nbsp;&nbsp;A Starbucks imázsa kiemelkedőbb a versenytársaihoz képest, a Starbucksot leginkább az Y és Z generáció látogatja, az X generáció kevésbé, a Starbucksnál a helyben fogyasztott termékek népszerűbbek, mint az otthon fogyaszthatóak, a fogyasztók sokallják a Starbucks árait.</p> <p>Majd következik a cég bemutatása, amit elég távolról kezdtem megközelíteni a kávé eredetével, az emberrel való kapcsolatával, a kávékultúra kialakulával.</p> <p>Folytatva a Starbucks alapmarketingjével (logó eredete, vállalat célja küldetése, vállalati brand kiépítése)</p> <p>Következő elem a marketing-mix elemei a Starbucks szemléletében (ár, elosztás, termék, promoció) Ezt kiegészítve egy SWOT elemzéssel.</p> <p>Rátérünk a kutatásra, meghatározva a kutatás módszertanát (kvantítatív kérdőíves megkérdezés)</p> <p>A kérdőív 17 kérdésből állt és 56 kitöltés érkezett.</p> <p>A válaszok értékelése következett, majd egy összefoglaló a kapott eredményről.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Békési Gábor György
Belső
Mesteroktató; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: kereskedelem, marketing, Starbucks, stratégia, véleménykutatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:36
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet