A Starbucks Marketingstratégiájának Vizsgálata: Fogyasztói Véleménykutatás és Szokások Felmérése

Pap Krisztián István (2023) A Starbucks Marketingstratégiájának Vizsgálata: Fogyasztói Véleménykutatás és Szokások Felmérése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Projektmunka.pdf] PDF
Projektmunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (620kB)
[thumbnail of Pap_Krisztian_Istvan_FOSZK_biralati_lap.pdf] PDF
Pap_Krisztian_Istvan_FOSZK_biralati_lap.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (427kB)

Absztrakt (kivonat)

A projektmunkám témájának középpontjában egy mindenki által jólismert cég a Starbucks állt. A vizsgálatom közzéppontjában a Starbucksfogyasztóinak a szokásai, kávéfogyasztási szokásai, annak vizsgálata, hogymiért ezt a terméket, szolgáltatást választják, illetve a vásárolók szerintmiben lehetne jobb a vállalat.A bevezetésben kitértem arra, miért fontos számomra ez a téma,mi adja a témám időszerűségét, és hogy mi lesz maga a téma.Meghatároztam hipotéziseket miszerint:A Starbucksimázsa kiemelkedőbb a versenytársaihoz képest, a Starbucksot leginkább az Y ésZ generáció látogatja, az X generáció kevésbé, a Starbucksnál a helybenfogyasztott termékek népszerűbbek, mint az otthon fogyaszthatóak, a fogyasztóksokallják a Starbucks árait.Majd következik a cég bemutatása, amit elég távolról kezdtemmegközelíteni a kávé eredetével, az emberrel való kapcsolatával, a kávékultúrakialakulával.Folytatva a Starbucks alapmarketingjével (logó eredete, vállalatcélja küldetése, vállalati brand kiépítése)Következő elem a marketing-mix elemei a Starbucks szemléletében(ár, elosztás, termék, promoció) Ezt kiegészítve egy SWOT elemzéssel.Rátérünk a kutatásra, meghatározva a kutatás módszertanát(kvantítatív kérdőíves megkérdezés)A kérdőív 17 kérdésből állt és 56 kitöltés érkezett.A válaszok értékelése következett, majd egy összefoglaló akapott eredményről.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: kereskedelem, marketing, Starbucks, stratégia, véleménykutatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:36
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet