Faragó Luca Rebeka (2023) A Tourinform irodák által betöltött funkciók. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
A Tourinform irodák által betöltött funkciók.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Faragó Luca Rebeka_opponensi_Kubesch Mária.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (300kB) |
|
PDF
Faragó Luca Rebeka szakdolgozat értékelő Nagy Éva.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (246kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p></p><p><span lang="hu" xml:lang="hu">A turisztikai információs irodák a desztinációk marketingjének fontos elemei lehetnek. Azonban digitalizáció egyre nagyobb térhódítása miatt az információs irodák szolgáltatásait ritkábban veszik igénybe a fogyasztók. Az információforrásokat különböző módon és időben veszik igénybe a fogyasztók, az információs irodákat többségében az utazás során használják, nem az utazás előtt. A legfontosabb információforrások közé tartoznak a barátok, családtagok, ismerősök által adott visszajelzések és az utazók véleményét összegyűjtő platformok.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">Magyarországon három típusú információs iroda található meg: a Tourinform-hálózatba tartozó irodák, a Budapest Brand Zrt. által üzemeltetett Budapestinfo Point és a független, nem a Tourinform-hálózatba tartozó irodák.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">A Tourinform-hálózat nemzetközi szinten is egyedülálló, franchise rendszerben működik. A hálózatot a Magyar Turisztikai Ügynökség működteti. A csatlakozó szervezeteknek két fő feladata van: az utazóközönség kiszolgálása és az adatszolgáltatás a Nemzeti Turisztikai Adatbázis felületén a Magyar Turisztikai Ügynökség számára. Az irodáknak magas szakmai sztenderdeknek kell megfelelni, a Névhasználati Szerződés többek a minimum nyitvatartási időt és az irodavezető és a munkatársak végzettségét, emellett néhány éve bevezettek egy teljesítmény értékelő rendszert. Az irodák az alábbi négy típusú szolgáltatást nyújtják: információs szolgáltatások, programszervezés és eszközbérlés, értékesítés és irodai szolgáltatások. A hálózat 2019-ben teljes arculatváltáson esett át, mely során a több, mint 30 évig használt logót is lecserélték.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">A nem reprezentatív online kérdőíves kutatásomban résztvevők fele tartja hiteles információforrásnak az információs irodákat és 55%-a vette már igénybe információs iroda szolgáltatását, a válaszadók többsége spontán látogatott információs irodába. A Tourinform hálózat szolgáltatásait az összes válaszadó 24%-a vette igénybe, a legnagyobb mértékben a tisztasággal, renddel és az elérhető prospektusokkal, térképekkel, szórólapokkal voltak elégedettek. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">A szakértői interjúk során kiderült, hogy az MTÜ és a Budapest Brand Zrt, által működtetett irodák száma is csökkent a változó fogyasztói igények és a szűkös források miatt, emellett a pandémia és az emelkedő közüzemi árak is negatívan befolyásolták az információs irodák működését. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">A kérdőíves kutatás és a szakértői interjúk alapján az ingyenes prospektusok és térképek kiemelkedően népszerűek az utazók körében. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">Meglátásom szerint a digitális információforrások elterjedése mellett is hasznos szerepet tölthetnek be az információs irodák a desztinációban, mivel hiteles és aktuális forrásból tudnak tájékozódni a turisták, mindezek mellett a fogyasztói igények felmérése és az igények szerinti fejlesztések létfontosságúak lennének. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">Továbbá a desztinációban található szolgáltatók, önkormányzatok, turisztikai desztinációmenedzsment szervezetek és információs irodák szoros együttműködése nem csak a krízisek hatékonyabb kezelése szempontjából lenne előremutató, hanem egy jól meghatározható, egyedi desztináció képét lehetne kialakítani.</span></p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | információforrás(ok), interjú, kérdőíves felmérés, marketing, primer vizsgálatok, statisztikai adatszolgáltatás, Tourinform, turizmus |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:36 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:36 |
Actions (login required)
Tétel nézet |