A Tourinform irodák által betöltött funkciók

Faragó Luca Rebeka (2023) A Tourinform irodák által betöltött funkciók. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A Tourinform irodák által betöltött funkciók.pdf] PDF
A Tourinform irodák által betöltött funkciók.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Faragó Luca Rebeka_opponensi_Kubesch Mária.pdf] PDF
Faragó Luca Rebeka_opponensi_Kubesch Mária.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (300kB)
[thumbnail of Faragó Luca Rebeka szakdolgozat értékelő Nagy Éva.pdf] PDF
Faragó Luca Rebeka szakdolgozat értékelő Nagy Éva.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (246kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p></p><p><span lang="hu" xml:lang="hu">A turisztikai információs irodák a desztinációk marketingjének fontos elemei lehetnek. Azonban digitalizáció egyre nagyobb térhódítása miatt az információs irodák szolgáltatásait ritkábban veszik igénybe a fogyasztók. Az információforrásokat különböző módon és időben veszik igénybe a fogyasztók, az információs irodákat többségében az utazás során használják, nem az utazás előtt. A legfontosabb információforrások közé tartoznak a barátok, családtagok, ismerősök által adott visszajelzések és az utazók véleményét összegyűjtő platformok.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">Magyarországon három típusú információs iroda található meg: a Tourinform-hálózatba tartozó irodák, a Budapest Brand Zrt. által üzemeltetett Budapestinfo Point és a független, nem a Tourinform-hálózatba tartozó irodák.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">A Tourinform-hálózat nemzetközi szinten is egyedülálló, franchise rendszerben működik. A hálózatot a Magyar Turisztikai Ügynökség működteti. A csatlakozó szervezeteknek két fő feladata van: az utazóközönség kiszolgálása és az adatszolgáltatás a Nemzeti Turisztikai Adatbázis felületén a Magyar Turisztikai Ügynökség számára. Az irodáknak magas szakmai sztenderdeknek kell megfelelni, a Névhasználati Szerződés többek a minimum nyitvatartási időt és az irodavezető és a munkatársak végzettségét, emellett néhány éve bevezettek egy teljesítmény értékelő rendszert. Az irodák az alábbi négy típusú szolgáltatást nyújtják: információs szolgáltatások, programszervezés és eszközbérlés, értékesítés és irodai szolgáltatások. A hálózat 2019-ben teljes arculatváltáson esett át, mely során a több, mint 30 évig használt logót is lecserélték.</span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">A nem reprezentatív online kérdőíves kutatásomban résztvevők fele tartja hiteles információforrásnak az információs irodákat és 55%-a vette már igénybe információs iroda szolgáltatását, a válaszadók többsége spontán látogatott információs irodába. A Tourinform hálózat szolgáltatásait az összes válaszadó 24%-a vette igénybe, a legnagyobb mértékben a tisztasággal, renddel és az elérhető prospektusokkal, térképekkel, szórólapokkal voltak elégedettek. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">A szakértői interjúk során kiderült, hogy az MTÜ és a Budapest Brand Zrt, által működtetett irodák száma is csökkent a változó fogyasztói igények és a szűkös források miatt, emellett a pandémia és az emelkedő közüzemi árak is negatívan befolyásolták az információs irodák működését. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">A kérdőíves kutatás és a szakértői interjúk alapján az ingyenes prospektusok és térképek kiemelkedően népszerűek az utazók körében. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">Meglátásom szerint a digitális információforrások elterjedése mellett is hasznos szerepet tölthetnek be az információs irodák a desztinációban, mivel hiteles és aktuális forrásból tudnak tájékozódni a turisták, mindezek mellett a fogyasztói igények felmérése és az igények szerinti fejlesztések létfontosságúak lennének. </span></p> <p><span lang="hu" xml:lang="hu">Továbbá a desztinációban található szolgáltatók, önkormányzatok, turisztikai desztinációmenedzsment szervezetek és információs irodák szoros együttműködése nem csak a krízisek hatékonyabb kezelése szempontjából lenne előremutató, hanem egy jól meghatározható, egyedi desztináció képét lehetne kialakítani.</span></p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Nagy Éva
Belső
óraadó tanár; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: információforrás(ok), interjú, kérdőíves felmérés, marketing, primer vizsgálatok, statisztikai adatszolgáltatás, Tourinform, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:36
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet