Faragó Luca Rebeka (2023) A Tourinform irodák által betöltött funkciók. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
A Tourinform irodák által betöltött funkciók.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Faragó Luca Rebeka_opponensi_Kubesch Mária.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (300kB) |
|
PDF
Faragó Luca Rebeka szakdolgozat értékelő Nagy Éva.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (246kB) |
Absztrakt (kivonat)
A turisztikaiinformációs irodák a desztinációk marketingjének fontos elemei lehetnek.Azonban digitalizáció egyre nagyobb térhódítása miatt az információs irodákszolgáltatásait ritkábban veszik igénybe a fogyasztók. Az információforrásokatkülönböző módon és időben veszik igénybe a fogyasztók, az információs irodákattöbbségében az utazás során használják, nem az utazás előtt. A legfontosabbinformációforrások közé tartoznak a barátok, családtagok, ismerősök által adottvisszajelzések és az utazók véleményét összegyűjtő platformok.Magyarországonhárom típusú információs iroda található meg: a Tourinform-hálózatba tartozóirodák, a Budapest Brand Zrt. által üzemeltetett Budapestinfo Point és afüggetlen, nem a Tourinform-hálózatba tartozó irodák.ATourinform-hálózat nemzetközi szinten is egyedülálló, franchise rendszerbenműködik. A hálózatot a Magyar Turisztikai Ügynökség működteti. A csatlakozó szervezeteknekkét fő feladata van: az utazóközönség kiszolgálása és az adatszolgáltatás aNemzeti Turisztikai Adatbázis felületén a Magyar Turisztikai Ügynökség számára.Az irodáknak magas szakmai sztenderdeknek kell megfelelni, a NévhasználatiSzerződés többek a minimum nyitvatartási időt és az irodavezető és amunkatársak végzettségét, emellett néhány éve bevezettek egy teljesítményértékelő rendszert. Az irodák az alábbi négy típusú szolgáltatást nyújtják:információs szolgáltatások, programszervezés és eszközbérlés, értékesítés ésirodai szolgáltatások. A hálózat 2019-ben teljes arculatváltáson esett át, melysorán a több, mint 30 évig használt logót is lecserélték.A nemreprezentatív online kérdőíves kutatásomban résztvevők fele tartja hitelesinformációforrásnak az információs irodákat és 55%-a vette már igénybeinformációs iroda szolgáltatását, a válaszadók többsége spontán látogatottinformációs irodába. A Tourinform hálózat szolgáltatásait az összes válaszadó24%-a vette igénybe, a legnagyobb mértékben a tisztasággal, renddel és az elérhetőprospektusokkal, térképekkel, szórólapokkal voltak elégedettek. A szakértőiinterjúk során kiderült, hogy az MTÜ és a Budapest Brand Zrt, által működtetettirodák száma is csökkent a változó fogyasztói igények és a szűkös forrásokmiatt, emellett a pandémia és az emelkedő közüzemi árak is negatívanbefolyásolták az információs irodák működését. A kérdőíveskutatás és a szakértői interjúk alapján az ingyenes prospektusok és térképekkiemelkedően népszerűek az utazók körében. Meglátásomszerint a digitális információforrások elterjedése mellett is hasznos szerepettölthetnek be az információs irodák a desztinációban, mivel hiteles és aktuálisforrásból tudnak tájékozódni a turisták, mindezek mellett a fogyasztói igényekfelmérése és az igények szerinti fejlesztések létfontosságúak lennének. Továbbá adesztinációban található szolgáltatók, önkormányzatok, turisztikaidesztinációmenedzsment szervezetek és információs irodák szoros együttműködésenem csak a krízisek hatékonyabb kezelése szempontjából lenne előremutató, hanemegy jól meghatározható, egyedi desztináció képét lehetne kialakítani.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | információforrás(ok), interjú, kérdőíves felmérés, marketing, primer vizsgálatok, statisztikai adatszolgáltatás, Tourinform, turizmus |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:36 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:36 |
Actions (login required)
Tétel nézet |