A Mercure Korona Hotel Housekeeping részlegének bemutatása és munkaerő-piacának vizsgálata

Balás Kitti (2023) A Mercure Korona Hotel Housekeeping részlegének bemutatása és munkaerő-piacának vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Projektmunka_Balás Kitti.pdf] PDF
Projektmunka_Balás Kitti.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Balás Kitti_konzulensi_Fábián Tamás.pdf] PDF
Balás Kitti_konzulensi_Fábián Tamás.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (159kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;">A projektmunkám témája a szálloda emeleti részlegének a bemutatása volt, e mellett az ott dolgozóknak az elégedettségmérése kérdőív alapján, melynek a Mercure Korona Hotel adott helyett.&nbsp;</p><p dir="ltr" style="text-align: left;">A gyakorlatom során ráleltem arra, hogy mennyire fontos az, hogy az ott tartózkodó vendég tiszta szobába érkezzen és az, hogy a kéréseinek eleget tegyek.&nbsp;</p><p dir="ltr" style="text-align: left;">Szakirodalmi áttekintés előzte meg a kutatásom a munkaerő-piacról, ezek után készítettem el a kérdőívet, mely alátámasztotta azokat.&nbsp;</p><p dir="ltr" style="text-align: left;">Megtapasztaltam a projektmunkám írása közben, hogy a munkavállalók képezik a szálloda legfontosabb erőforrását, azonban csak az tud megfelelő minőségű és hatékony munkavégzést eredményezni, aki elégedett a munkahelyével.&nbsp;</p><p dir="ltr" style="text-align: left;"><span style="font-size: 1rem;">Manapság nincs könnyű helyzetben a munkaerőpiac jelenlegi helyzete miatt a munkavállaló, vagy azért mert kisgyermekes munkavállaló és hátrányos megkülönböztetés éri, vagy azért, mert most került ki az iskolapadból és nincs tapasztalata elhelyezkedni.&nbsp;</span></p><p dir="ltr" style="text-align: left;">Az eredmények megmutatták, hogy a dolgozói elégedettség mennyire összetett és fontos fogalom, mely több tényezőt is befolyásol. A javaslatom az, hogy ha ezeket a tényezőket figyelemmel kísérjük és fejlesszük, akkor a dolgozóink pozitívan fognak állni a munkájukhoz.</p><p dir="ltr" style="text-align: left;">Gazdagodtam negatív és pozitív élményekkel is, az utóbbiból természetesen több jutott. Örömmel fogadtam a dolgozók pozitív hozzáállását, ezt a pozitív eredményekből is láthatjuk.</p><p dir="ltr" style="text-align: left;">Véleményem szerint célszerű lenne több helyen, rendszerességgel alkalmazni ezt a fajta kutatást a közeljövőben. Összességében azt tudom mondani, hogy amire számítottam azt kaptam.<br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Fábián Tamás
Belső
Mesteroktató; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: Accor Hotels, fenntarthatóság, kérdőíves felmérés, munkaerőpiac, szálláshely-szolgáltatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:36
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:36

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet