Új koncepció a webshopos értékesítésben

Békési Barnabás Ákos (2023) Új koncepció a webshopos értékesítésben. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Bekesi_Barnabas_projektmunka_2023.pdf] PDF
Bekesi_Barnabas_projektmunka_2023.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA KM FOSZK bírálati lap Békési Barnabás Ákos.pdf] PDF
BA KM FOSZK bírálati lap Békési Barnabás Ákos.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (337kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p><span lang="en-gb" xml:lang="en-gb">Projektmunkámban a szakirodalom áttekintésével megvizsgáltam és bemutattam a vásárlás során a vásárlókra ható tényezőket, az ügyfélelégedettség feltételeit és az árérzékenység szerepét. Mindezt azért teszem, mert egy, a magyarországi gyakorlattól eltérően működő webshop működésének megértéséhez ezek az ismeretek szükségesek. Rövid áttekintést adtam a webáruházak, mint elektronikus kereskedelmi vállalkozások kialakulásának történetéről.</span></p> <p><span lang="en-gb" xml:lang="en-gb">Kitértem az amerikai Instacart vállalat bemutatására, melynek működése modellül szolgált az Avokado Group webshop működésének kialakítására. A modell érdekessége, hogy nagyobb szabadságot ad a vásárlóknak a rendelés folyamatában arra, hogy a kiválasztott árucikket a kedvenc üzletéből kaphassa meg. Feltételezésem volt, hogy a vásárlók nem ragaszkodnak a termékek egy helyről történő beszerzéséhez, azonban a termékek beszerzésének és a megrendelő részére való kiszállításnak a költsége fontos tényező lehet.</span></p> <p><span lang="en-gb" xml:lang="en-gb">Elkészítettem az Avokado webáruház SWOT analízisét és a vállalat fejlődési lehetőségeit Ansoff-mátrix segítségével mutattam be.</span></p> <p><span lang="en-gb" xml:lang="en-gb">Kutatási célként tűztem ki, hogy megvizsgáljam, milyen szempontokat tartanak fontosnak a vásárlók akkor, amikor webáruházat választanak. Vizsgáltam továbbá, hogy a vásárlók hajlandók-e az átlagos házhozszállítási díjaknál többet fizetni abban az esetben, ha a vizsgált Avokado Group webáruház a megrendelt termékeket nem egy központi raktárból szedi össze, hanem több, a vásárló által megjelölt üzletből teszi ezt. Kutatási módszerem kvantitatív, online primer kutatás volt, melyet kérdőív formájában végeztem el.</span></p> <p><span lang="en-gb" xml:lang="en-gb">A kérdőíves kutatás az elvárásaimnak megfelelően több, mint 150 fős, nem reprezentatív mintán keresztül adott képet a webshopok vásárlóinak szokásairól és az előnyben részesített webshopok jellemzőiről.</span></p> <p><span lang="en-gb" xml:lang="en-gb">A kérdőíves kutatásra kapott válaszokat a válaszok átlagolásával és szóródásuk vizsgálatával, valamint Pearson-féle korrelációs módszerrel elemeztem. Az elemzés során számos olyan megállapítást tudtam tenni, ami segítheti a bemutatott Avokado Group által üzemeltetett webáruház fejlesztését és annak piacszerzését. A primer és a szekunder kutatás eredményei alapján javaslatot fogalmaztam meg a vállalat számára, ami versenyképessé teszi őt a magyar piacon. A kutatási eredmények feldolgozása és értékelés során egyértelművé vált, hogy a vállalat a működési modelljével versenyképes tud lenni a Magyar piacon, azonban ehhez szem előtt kell tartania néhány vásárlói elvárást. Ezek az elvárások a termékválaszték folyamatos bővítése, a kiszállítás gyorsasága, a gyakori akciók és a kiszállítások átlagos díjához való alkalmazkodás. A megrendelt termékek több üzletből történő beszerzése a vásárlók számára kedvező, azonban többletköltséget nem viselnének. Így következtetésként levonhatjuk, hogy az Avokado Group webshopjának üzleti modellje sikerrel alkalmazható.</span><span lang="en-gb" xml:lang="en-gb"></span></p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dobó Róbert
Belső
egyetemi tanársegéd; Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: csomagküldő kereskedelem, e-kereskedelem, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, vásárlói magatartás, webszolgáltatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:35
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:35

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet