Békési Barnabás Ákos (2023) Új koncepció a webshopos értékesítésben. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Bekesi_Barnabas_projektmunka_2023.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA KM FOSZK bírálati lap Békési Barnabás Ákos.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (337kB) |
Absztrakt (kivonat)
Projektmunkámbana szakirodalom áttekintésével megvizsgáltam és bemutattam a vásárlás során avásárlókra ható tényezőket, az ügyfélelégedettség feltételeit és azárérzékenység szerepét. Mindezt azért teszem, mert egy, a magyarországi gyakorlattóleltérően működő webshop működésének megértéséhez ezek az ismeretek szükségesek.Rövid áttekintést adtam a webáruházak, mint elektronikus kereskedelmivállalkozások kialakulásának történetéről.Kitértemaz amerikai Instacart vállalat bemutatására, melynek működése modellül szolgáltaz Avokado Group webshop működésének kialakítására. A modell érdekessége, hogynagyobb szabadságot ad a vásárlóknak a rendelés folyamatában arra, hogy akiválasztott árucikket a kedvenc üzletéből kaphassa meg. Feltételezésem volt,hogy a vásárlók nem ragaszkodnak a termékek egy helyről történő beszerzéséhez,azonban a termékek beszerzésének és a megrendelő részére való kiszállításnak aköltsége fontos tényező lehet.Elkészítettemaz Avokado webáruház SWOT analízisét és a vállalat fejlődési lehetőségeitAnsoff-mátrix segítségével mutattam be.Kutatásicélként tűztem ki, hogy megvizsgáljam, milyen szempontokat tartanak fontosnak avásárlók akkor, amikor webáruházat választanak. Vizsgáltam továbbá, hogy avásárlók hajlandók-e az átlagos házhozszállítási díjaknál többet fizetni abbanaz esetben, ha a vizsgált Avokado Group webáruház a megrendelt termékeket nemegy központi raktárból szedi össze, hanem több, a vásárló által megjelöltüzletből teszi ezt. Kutatási módszerem kvantitatív, online primer kutatás volt,melyet kérdőív formájában végeztem el.Akérdőíves kutatás az elvárásaimnak megfelelően több, mint 150 fős, nemreprezentatív mintán keresztül adott képet a webshopok vásárlóinak szokásairólés az előnyben részesített webshopok jellemzőiről.Akérdőíves kutatásra kapott válaszokat a válaszok átlagolásával és szóródásukvizsgálatával, valamint Pearson-féle korrelációs módszerrel elemeztem. Azelemzés során számos olyan megállapítást tudtam tenni, ami segítheti a bemutatottAvokado Group által üzemeltetett webáruház fejlesztését és annak piacszerzését.A primer és a szekunder kutatás eredményei alapján javaslatot fogalmaztam meg avállalat számára, ami versenyképessé teszi őt a magyar piacon. A kutatásieredmények feldolgozása és értékelés során egyértelművé vált, hogy a vállalat aműködési modelljével versenyképes tud lenni a Magyar piacon, azonban ehhez szemelőtt kell tartania néhány vásárlói elvárást. Ezek az elvárások atermékválaszték folyamatos bővítése, a kiszállítás gyorsasága, a gyakori akciókés a kiszállítások átlagos díjához való alkalmazkodás. A megrendelt termékektöbb üzletből történő beszerzése a vásárlók számára kedvező, azonbantöbbletköltséget nem viselnének. Így következtetésként levonhatjuk, hogy az AvokadoGroup webshopjának üzleti modellje sikerrel alkalmazható.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | csomagküldő kereskedelem, e-kereskedelem, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, vásárlói magatartás, webszolgáltatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:35 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:35 |
Actions (login required)
Tétel nézet |