Analysing the role of crisis management in shaping hotel strategies at the Kempinski Hotel Corvinus Budapest as part of an examination of strategic resilience in the Hospitality Industry

Izsó Bernadett (2023) Analysing the role of crisis management in shaping hotel strategies at the Kempinski Hotel Corvinus Budapest as part of an examination of strategic resilience in the Hospitality Industry. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of BERNADETT_IZSO_FTOFXL_Analysing_the_role_of_crisis_management_in_shaping_hotel_strategies_at_the_Kempinski_Hotel_Corvinus_Budapest_as_part_of_an examination_of_strategic_resilience_in_the_Hospitality_Industry.pdf] PDF
BERNADETT_IZSO_FTOFXL_Analysing_the_role_of_crisis_management_in_shaping_hotel_strategies_at_the_Kempinski_Hotel_Corvinus_Budapest_as_part_of_an examination_of_strategic_resilience_in_the_Hospitality_Industry.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 14..

Download (1MB)
[thumbnail of Declaration_of_confidentiality.pdf] PDF
Declaration_of_confidentiality.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (538kB)
[thumbnail of IzsóBernadett_konzulensi_Karakasne_ENG.pdf] PDF
IzsóBernadett_konzulensi_Karakasne_ENG.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (494kB)
[thumbnail of Izsó Bernadett opponens Kovács Róbert.pdf] PDF
Izsó Bernadett opponens Kovács Róbert.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (31kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"><span lang="en-gb" xml:lang="en-gb">This study aims to investigate the effects of numerous crises on Kempinski Hotel Corvinus Budapest and to examine its crisis management strategies in response to these challenges. In this essay, we will analyse the broader techniques and approaches utilized by the hospitality sector, with the Kempinski Hotel Corvinus Budapest serving as a case study, to face the issues provided by the COVID-19 epidemic, and other worldwide crises during the past years. By analysing the hotel's performance, guest satisfaction, and reputation in the context of different crises, this study seeks to provide valuable insights for hotel management and stakeholders on effective crisis management practices, such as proactive planning, communication, and recovery strategies. </span><br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Karakasné Morvay Klára
Belső
főiskolai docens; Vendéglátás Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 5 star hotels, Crises Management, hotel industry, Resiliency, strategic planning
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:34
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet