Bezselics Renáta (2023) Tehetséggondozás Győr egy patinás technikumában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Kovács-Bezselics Renáta. Tehetséggondozás Győr egy patinás technikumában.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
Kovács_Bezselics Renáta bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (236kB) |
|
PDF
Kovács-Bezselics Renáta - Farkas.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (531kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>2021 szeptemberében iratkoztam be a Budapesti Gazdasági Egyetem közgazdásztanármesterképzésére, mert fontosnak tartom ezt a képzést a szakmai fejlődésem szempontjából. A vendéglátás területén már hamar gyakorlatot szereztem, örömmel és lelkesedéssel végeztem ezt a munkát. Később úgy éreztem, hogy a megszerzett tapasztalataimat szívesen átadom a következő generáció számára, így a 2009-2010-es tanévtől kezdve szakoktatói állást vállaltam szakképző intézményekben. Jelenleg a Győri SZC Krúdy Gyula Turisztikai és Vendéglátóipari Technikumban tanítok szakoktatóként a nappali és a felnőttképzésben egyaránt. A tanított tárgyaim: vendégtéri ismeretek, felszolgálási gyakorlat, étel- és italismeret, értékesítési ismeretek, felszolgálás, rendezvényszervezés. Az osztályközösség építés mindkét tagozaton feladatom. </p> <p>A szakoktatói munkám során fontosnak tartom tanulóim felzárkóztatását és tanulmányi versenyekre való felkészítését, melyek során tapasztaltam meg, hogy mennyi rejtett képesség, rejtett potenciál található meg tanítványaimban. </p> <p>Ebben a dolgozatomban az intézményi tehetséggondozás általános kérdéseit, a pedagógus tehetséggondozó munkájának segítő módszereit, kívánom elemezni, és arról kívánok beszámolni, hogy mindezek miként valósulnak meg iskolámban, a Győri SZC Krúdy Gyula Turisztikai és Vendéglátóipari Technikumban. Az iskolában eltöltött idő az emberi életnek csupán egy rövid része, viszont a jellem felépítése, a személyiség, az önálló gondolkodás kialakulásának meghatározó szakasza. A család mellett az iskolára nagyobb szükség van, mint valaha, mert itt dől el, milyen kialakult készségekkel, kompetenciákkal lép tovább a diák, akár a felsőoktatásba, akár munkaerőpiacra. </p> <p>Mit nevezünk tehetségnek? Melyek az intézményi tehetséggondozás legfontosabb kérdései? Melyek a pedagógus tehetséggondozó munkáját segítő módszerek, eszközök? Mely szervezeti formákban folyhat tehetséggondozó munka, melyek ezeknek a személyiségformáló hatásai? Ezekre a kérdésekre igyekeztem megtalálni a válaszokat a szakirodalom átolvasása után. </p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | iskola, önértékelés, portfólió, tehetséggondozás, vendéglátás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:34 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |