Tehetséggondozás Győr egy patinás technikumában

Bezselics Renáta (2023) Tehetséggondozás Győr egy patinás technikumában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Kovács-Bezselics Renáta. Tehetséggondozás Győr egy patinás technikumában.pdf] PDF
Kovács-Bezselics Renáta. Tehetséggondozás Győr egy patinás technikumában.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Kovács_Bezselics Renáta bírálat.pdf] PDF
Kovács_Bezselics Renáta bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (236kB)
[thumbnail of Kovács-Bezselics Renáta - Farkas.pdf] PDF
Kovács-Bezselics Renáta - Farkas.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (531kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>2021 szeptemberében iratkoztam be a Budapesti Gazdasági Egyetem közgazdásztanármesterképzésére, mert fontosnak tartom ezt a képzést a szakmai fejlődésem szempontjából. A vendéglátás területén már hamar gyakorlatot szereztem, örömmel és lelkesedéssel végeztem ezt a munkát. Később úgy éreztem, hogy a megszerzett tapasztalataimat szívesen átadom a következő generáció számára, így a 2009-2010-es tanévtől kezdve szakoktatói állást vállaltam szakképző intézményekben. Jelenleg a Győri SZC Krúdy Gyula Turisztikai és Vendéglátóipari Technikumban tanítok szakoktatóként a nappali és a felnőttképzésben egyaránt. A tanított tárgyaim: vendégtéri ismeretek, felszolgálási gyakorlat, étel- és italismeret, értékesítési ismeretek, felszolgálás, rendezvényszervezés. Az osztályközösség építés mindkét tagozaton feladatom. </p> <p>A szakoktatói munkám során fontosnak tartom tanulóim felzárkóztatását és tanulmányi versenyekre való felkészítését, melyek során tapasztaltam meg, hogy mennyi rejtett képesség, rejtett potenciál található meg tanítványaimban. </p> <p>Ebben a dolgozatomban az intézményi tehetséggondozás általános kérdéseit, a pedagógus tehetséggondozó munkájának segítő módszereit, kívánom elemezni, és arról kívánok beszámolni, hogy mindezek miként valósulnak meg iskolámban, a Győri SZC Krúdy Gyula Turisztikai és Vendéglátóipari Technikumban. Az iskolában eltöltött idő az emberi életnek csupán egy rövid része, viszont a jellem felépítése, a személyiség, az önálló gondolkodás kialakulásának meghatározó szakasza. A család mellett az iskolára nagyobb szükség van, mint valaha, mert itt dől el, milyen kialakult készségekkel, kompetenciákkal lép tovább a diák, akár a felsőoktatásba, akár munkaerőpiacra. </p> <p>Mit nevezünk tehetségnek?&nbsp; Melyek az intézményi tehetséggondozás legfontosabb kérdései? Melyek a pedagógus tehetséggondozó munkáját segítő módszerek, eszközök? Mely szervezeti formákban folyhat tehetséggondozó munka, melyek ezeknek a személyiségformáló hatásai?&nbsp; &nbsp;Ezekre a kérdésekre igyekeztem megtalálni a válaszokat a szakirodalom átolvasása után. </p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Tanári

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Farkas Julianna
Belső
főiskolai tanár; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: iskola, önértékelés, portfólió, tehetséggondozás, vendéglátás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:34
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet