A diákok mentális egészségi állapotának vizsgálata

Homoky Kitti (2023) A diákok mentális egészségi állapotának vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Homoky Kitti, Közgazdásztanár, Levelező.pdf] PDF
Homoky Kitti, Közgazdásztanár, Levelező.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Homoky Kitti - Farkas.pdf] PDF
Homoky Kitti - Farkas.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (334kB)
[thumbnail of Homoki Kitti-külső.pdf] PDF
Homoki Kitti-külső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (332kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Már a szakdolgozatom témaválasztásánál tudtam, hogy valami olyat kell választanom, ami foglalkoztat, amit akár a későbbi gyakorlatban is használni tudok majd. Ezért esett a választásom a diákok mentális egészségének kutatására. Volt egy hipotézisem, miszerint ez a témakör, ez a probléma napjainkban még mindig nem kap elég figyelmet, sőt, akár tabunak is számíthat. A kérdőíves felmérésem alapján be is bizonyosodott, hogy mind a pedagógusok, mind a diákok azt érzik, hogy nincsenek teljesen rendben, nem érzik mentálisan 100%-osnak magukat. Úgy gondolom, hogy olyan tanárok segítségével, akik szerint szükség lenne ezzel a témával foglalkozó programokra, fejlesztésre és segítenének is ezek lefolytatásában, velük lehetne tovább gondolkozni, kooperálni, esetleg saját intézményben megpróbálni, hogyan is működhetne. Amellett, hogy az iskolának nagyobb részben kellene szerepet vállalnia a mentális egészség megteremtésében, a család, mint elsődleges szociális csoport is kell, hogy részt vállaljon benne. Szükség van arra, hogy ténylegesen lássuk, mi is történik a gyermek életében, figyeljünk az apróbb változásokra, töltsünk minőségi időt velük, szánjunk energiát a megismerésükre. Ugyanis ahogyan mi felnőttek, úgy ők is folyamatosan változnak, fejlődnek, alakítják a saját személyiségüket. Ebben pedig segítségre szorulnak, bármennyire is önállóak, és szinte már felnőttek. Látniuk kell egy mintát, ami alapján a későbbiekben ők is tudják, mire vagy kire támaszkodhatnak, illetve hol kaphatnak segítséget, támogatást. </p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Tanári

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Farkas Julianna
Belső
főiskolai tanár; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: gyerekek, koronavírus-járvány (COVID-19), mentálhigiénia, mentális folyamatok, stressz
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:33
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet