A diszfunkcionális családi környezet személyiségfejlődésre gyakorolt hatásai

Farkas-Póta Dorottya Barbara (2023) A diszfunkcionális családi környezet személyiségfejlődésre gyakorolt hatásai. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Farkas-Póta Dorottya_A diszfunkcionális családi környezet személyiségfejlődésre gyakorolt hatásai.pdf] PDF
Farkas-Póta Dorottya_A diszfunkcionális családi környezet személyiségfejlődésre gyakorolt hatásai.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Farkas-Póta Dorottya Barbara bírálat Keszei Barbara.pdf] PDF
Farkas-Póta Dorottya Barbara bírálat Keszei Barbara.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (193kB)
[thumbnail of Farkas-Póta Dorottya Barbara.pdf] PDF
Farkas-Póta Dorottya Barbara.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (303kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p><span lang="HU">Egy jól működő család esetében a gyerekek mind mentálisan, mind pedig érzelmileg is megfelelően fejlődnek. Kialakul a bizalom, a kötődés és a valahová tartozás érzése, amely végigkíséri az embert egész élete során. A család adja az értékrendszerük alapjait, amelyre később majd ők is építkeznek, de mi történik akkor, ha valakinek nincs meg ez a biztonsági háló, amelyet a család jelent? Milyen problémákkal kell szembenéznie egy </span>diszfunkcionális <span lang="HU">családi háttérrel rendelkező gyermeknek, milyen felnőtt válhat belőle?</span></p> <p><span lang="HU">A szakdolgozatom célja a diszfunkcionális család hatásainak vizsgálata a felnövekvő gyermekekre. Ezen belül kiemelve az ilyen családi környezetben szocializálódó fiatalok esetleges beilleszkedési és mentális problémáit, illetve később a családalapításhoz való viszonyukat. Továbbá szeretnék rávilágítani a sport, az iskolai közösség és a későbbi párkapcsolat szerepére, amelyek mind hatással vannak az egyén személyiségfejlődésére, illetve megváltoztathatják a viselkedési mintákat és az addig képviselt értékrendszert is.</span></p> <p><span lang="HU">A szakdolgozatomban kvalitatív kutatást végeztem. A mélyinterjúk során öt főt kértem, hogy meséljenek a személyes tapasztalataikról, illetve két fő szakértőt is bevontam a kutatási kérdéseim megválaszolásába, egy civil szervezet vezetője és egy iskolapszichológus személyében. Őket a gyermek, az ifjúság és a családsegítés lehetőségeiről kérdeztem, illetve arról, hogy véleményük szerint hogyan tudja pótolni a közösség a diszfunkcionális családi háttérből eredő hiányosságokat.</span><span lang="HU"></span></p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Keszei Barbara
Belső
főiskolai docens; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: család, diszfunkció, közösség, sport, személyiségfejlődés, személyiségzavar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:32
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet