Farkas-Póta Dorottya Barbara (2023) A diszfunkcionális családi környezet személyiségfejlődésre gyakorolt hatásai. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Farkas-Póta Dorottya_A diszfunkcionális családi környezet személyiségfejlődésre gyakorolt hatásai.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Farkas-Póta Dorottya Barbara bírálat Keszei Barbara.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (193kB) |
|
PDF
Farkas-Póta Dorottya Barbara.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (303kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p><span lang="HU">Egy jól működő család esetében a gyerekek mind mentálisan, mind pedig érzelmileg is megfelelően fejlődnek. Kialakul a bizalom, a kötődés és a valahová tartozás érzése, amely végigkíséri az embert egész élete során. A család adja az értékrendszerük alapjait, amelyre később majd ők is építkeznek, de mi történik akkor, ha valakinek nincs meg ez a biztonsági háló, amelyet a család jelent? Milyen problémákkal kell szembenéznie egy </span>diszfunkcionális <span lang="HU">családi háttérrel rendelkező gyermeknek, milyen felnőtt válhat belőle?</span></p> <p><span lang="HU">A szakdolgozatom célja a diszfunkcionális család hatásainak vizsgálata a felnövekvő gyermekekre. Ezen belül kiemelve az ilyen családi környezetben szocializálódó fiatalok esetleges beilleszkedési és mentális problémáit, illetve később a családalapításhoz való viszonyukat. Továbbá szeretnék rávilágítani a sport, az iskolai közösség és a későbbi párkapcsolat szerepére, amelyek mind hatással vannak az egyén személyiségfejlődésére, illetve megváltoztathatják a viselkedési mintákat és az addig képviselt értékrendszert is.</span></p> <p><span lang="HU">A szakdolgozatomban kvalitatív kutatást végeztem. A mélyinterjúk során öt főt kértem, hogy meséljenek a személyes tapasztalataikról, illetve két fő szakértőt is bevontam a kutatási kérdéseim megválaszolásába, egy civil szervezet vezetője és egy iskolapszichológus személyében. Őket a gyermek, az ifjúság és a családsegítés lehetőségeiről kérdeztem, illetve arról, hogy véleményük szerint hogyan tudja pótolni a közösség a diszfunkcionális családi háttérből eredő hiányosságokat.</span><span lang="HU"></span></p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | család, diszfunkció, közösség, sport, személyiségfejlődés, személyiségzavar |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:32 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:32 |
Actions (login required)
Tétel nézet |