A diszfunkcionális családi környezet személyiségfejlődésre gyakorolt hatásai

Farkas-Póta Dorottya Barbara (2023) A diszfunkcionális családi környezet személyiségfejlődésre gyakorolt hatásai. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Farkas-Póta Dorottya_A diszfunkcionális családi környezet személyiségfejlődésre gyakorolt hatásai.pdf] PDF
Farkas-Póta Dorottya_A diszfunkcionális családi környezet személyiségfejlődésre gyakorolt hatásai.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Farkas-Póta Dorottya Barbara bírálat Keszei Barbara.pdf] PDF
Farkas-Póta Dorottya Barbara bírálat Keszei Barbara.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (193kB)
[thumbnail of Farkas-Póta Dorottya Barbara.pdf] PDF
Farkas-Póta Dorottya Barbara.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (303kB)

Absztrakt (kivonat)

Egy jól működő család esetében a gyerekekmind mentálisan, mind pedig érzelmileg is megfelelően fejlődnek. Kialakul abizalom, a kötődés és a valahová tartozás érzése, amely végigkíséri az embertegész élete során. A család adja az értékrendszerük alapjait, amelyre későbbmajd ők is építkeznek, de mi történik akkor, ha valakinek nincs meg ez abiztonsági háló, amelyet a család jelent? Milyen problémákkal kell szembenéznieegy diszfunkcionális családiháttérrel rendelkező gyermeknek, milyen felnőtt válhat belőle?A szakdolgozatom célja a diszfunkcionáliscsalád hatásainak vizsgálata a felnövekvő gyermekekre. Ezen belül kiemelve azilyen családi környezetben szocializálódó fiatalok esetleges beilleszkedési ésmentális problémáit, illetve később a családalapításhoz való viszonyukat.Továbbá szeretnék rávilágítani a sport, az iskolai közösség és a későbbipárkapcsolat szerepére, amelyek mind hatással vannak az egyén személyiségfejlődésére,illetve megváltoztathatják a viselkedési mintákat és az addig képviseltértékrendszert is.Aszakdolgozatomban kvalitatív kutatást végeztem. A mélyinterjúk során öt főtkértem, hogy meséljenek a személyes tapasztalataikról, illetve két fő szakértőtis bevontam a kutatási kérdéseim megválaszolásába, egy civil szervezet vezetőjeés egy iskolapszichológus személyében. Őket a gyermek, az ifjúság és a családsegítéslehetőségeiről kérdeztem, illetve arról, hogy véleményük szerint hogyan tudjapótolni a közösség a diszfunkcionális családi háttérből eredő hiányosságokat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: család, diszfunkció, közösség, sport, személyiségfejlődés, személyiségzavar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:32
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet