Paróczai Kornél Márk (2023) Az ökomarketing és a greenwashing vállalati és fogyasztói szempontból Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Az ökomarketing és a greenwashing vállalati és fogyasztói szempontból Magyarországon.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Paróczai Kornél bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (168kB) |
|
PDF
Paróczai Kornél Márk BA KM bírálat BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (311kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Szakdolgozatom témája az ökomarketing, avagy zöld marketing, és általában a zöld kommunikáció szerepe fogyasztói és vállalati szempontból, azaz a természetvédelem, környezettudatosság fontossága marketing viszonylatban, a vállalatokra és a társadalomra nézve.<br> <br>A dolgozat alapvető célja feltárni az ökomarketing, a környezettudatosság és a „greenwashing” fogalmak jelentését, megjelenését, fejlődését és mai jelentőségét, valamint mindennek az okait, szakirodalmak segítségével és személyes szakmai interjúk keretében egy jelentős magyar PR ügynökség tagjaival, egy civil szervezet alelnökével és egy környezetvédelmi mérnök szakemberrel, rávilágítani az ökomarketing és a környezettudatosság vállalati szerepére, jelentőségére és profitképességére. Valamint arra, hogy hivatásból csinálják-e, vagy csupán egy eszköz a marketingeszközök között. Emellett vizsgálni, hogy a zöld marketing milyen határokig ízléses, lehet-e túl sok vagy hamis, így a kívánt hatásoktól eltérő hatásokat válthat-e ki a fogyasztókból. Másrészről, az ellenkező oldalról, fogyasztói szempontból Google Forms kérdőívvel ugyanezt vizsgálni, véleményeik feltárásával a témáról, azt is vizsgálva, hogy az ökomarketing valóban működik-e, és mennyire pozitív hatással van a világra, illetve milyen pozitív és negatív tapasztalatokkal rendelkeznek az emberek a témában.</p> A téma az utóbbi évek során rendkívül fontos státuszt ért el, minden téren, minden oldalról és fontossága egyre növekedni fog. A Föld nyersanyagi végesek és rengeteg vállalat tevékenysége káros a minket körülvevő ökoszisztémára. Fontos a fenntartható fejlődés gyarapítása, annak érdekében, hogy bolygónk ne váljon élhetetlenné akár 50 éven belül. Erre többek között tömegkommunikációs szempontból fontos eszköz lehet az ökomarketing.<br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fenntartható fejlődés, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, kutatás, marketing, zöld marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:32 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:32 |
Actions (login required)
Tétel nézet |