Az ökomarketing és a greenwashing vállalati és fogyasztói szempontból Magyarországon

Paróczai Kornél Márk (2023) Az ökomarketing és a greenwashing vállalati és fogyasztói szempontból Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Az ökomarketing és a greenwashing vállalati és fogyasztói szempontból Magyarországon.pdf] PDF
Az ökomarketing és a greenwashing vállalati és fogyasztói szempontból Magyarországon.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Paróczai Kornél bírálat.pdf] PDF
Paróczai Kornél bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (168kB)
[thumbnail of Paróczai Kornél Márk BA KM bírálat BELSŐ.pdf] PDF
Paróczai Kornél Márk BA KM bírálat BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (311kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Szakdolgozatom témája az ökomarketing, avagy zöld marketing, és általában a zöld kommunikáció szerepe fogyasztói és vállalati szempontból, azaz a természetvédelem, környezettudatosság fontossága marketing viszonylatban, a vállalatokra és a társadalomra nézve.<br> <br>A dolgozat alapvető célja feltárni az ökomarketing, a környezettudatosság és a „greenwashing” fogalmak jelentését, megjelenését, fejlődését és mai jelentőségét, valamint mindennek az okait, szakirodalmak segítségével és személyes szakmai interjúk keretében egy jelentős magyar PR ügynökség tagjaival, egy civil szervezet alelnökével és egy környezetvédelmi mérnök szakemberrel, rávilágítani az ökomarketing és a környezettudatosság vállalati szerepére, jelentőségére és profitképességére. Valamint arra, hogy hivatásból csinálják-e, vagy csupán egy eszköz a marketingeszközök között. Emellett vizsgálni, hogy a zöld marketing milyen határokig ízléses, lehet-e túl sok vagy hamis, így a kívánt hatásoktól eltérő hatásokat válthat-e ki a fogyasztókból. Másrészről, az ellenkező oldalról, fogyasztói szempontból Google Forms kérdőívvel ugyanezt vizsgálni, véleményeik feltárásával a témáról, azt is vizsgálva, hogy az ökomarketing valóban működik-e, és mennyire pozitív hatással van a világra, illetve milyen pozitív és negatív tapasztalatokkal rendelkeznek az emberek a témában.</p> A téma az utóbbi évek során rendkívül fontos státuszt ért el, minden téren, minden oldalról és fontossága egyre növekedni fog. A Föld nyersanyagi végesek és rengeteg vállalat tevékenysége káros a minket körülvevő ökoszisztémára. Fontos a fenntartható fejlődés gyarapítása, annak érdekében, hogy bolygónk ne váljon élhetetlenné akár 50 éven belül. Erre többek között tömegkommunikációs szempontból fontos eszköz lehet az ökomarketing.<br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh Patrícia
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntartható fejlődés, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, kutatás, marketing, zöld marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:32
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet