Paróczai Kornél Márk (2023) Az ökomarketing és a greenwashing vállalati és fogyasztói szempontból Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Az ökomarketing és a greenwashing vállalati és fogyasztói szempontból Magyarországon.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Paróczai Kornél bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (168kB) |
|
PDF
Paróczai Kornél Márk BA KM bírálat BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (311kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája az ökomarketing,avagy zöld marketing, és általában a zöld kommunikáció szerepe fogyasztói ésvállalati szempontból, azaz a természetvédelem, környezettudatosság fontosságamarketing viszonylatban, a vállalatokra és a társadalomra nézve. A dolgozat alapvető célja feltárni az ökomarketing, akörnyezettudatosság és a „greenwashing” fogalmak jelentését, megjelenését,fejlődését és mai jelentőségét, valamint mindennek az okait, szakirodalmaksegítségével és személyes szakmai interjúk keretében egy jelentős magyar PRügynökség tagjaival, egy civil szervezet alelnökével és egy környezetvédelmi mérnökszakemberrel, rávilágítani az ökomarketing és a környezettudatosság vállalatiszerepére, jelentőségére és profitképességére. Valamint arra, hogy hivatásbólcsinálják-e, vagy csupán egy eszköz a marketingeszközök között. Emellettvizsgálni, hogy a zöld marketing milyen határokig ízléses, lehet-e túl sok vagyhamis, így a kívánt hatásoktól eltérő hatásokat válthat-e ki a fogyasztókból.Másrészről, az ellenkező oldalról, fogyasztói szempontból Google Formskérdőívvel ugyanezt vizsgálni, véleményeik feltárásával a témáról, azt isvizsgálva, hogy az ökomarketing valóban működik-e, és mennyire pozitív hatássalvan a világra, illetve milyen pozitív és negatív tapasztalatokkal rendelkeznekaz emberek a témában.A téma az utóbbi évek során rendkívül fontos státuszt ért el, mindentéren, minden oldalról és fontossága egyre növekedni fog. A Föld nyersanyagivégesek és rengeteg vállalat tevékenysége káros a minket körülvevőökoszisztémára. Fontos a fenntartható fejlődés gyarapítása, annak érdekében,hogy bolygónk ne váljon élhetetlenné akár 50 éven belül. Erre többek közötttömegkommunikációs szempontból fontos eszköz lehet az ökomarketing.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fenntartható fejlődés, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, kutatás, marketing, zöld marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:32 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:32 |
Actions (login required)
Tétel nézet |