Az osztályfőnök szerepe az iskolai közösségek alakításában

Vizner Alexandra (2023) Az osztályfőnök szerepe az iskolai közösségek alakításában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of PV3VW7 szakdolgozat.pdf] PDF
PV3VW7 szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Birkés-Wiesner Alexandra bírálat.pdf] PDF
Birkés-Wiesner Alexandra bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (238kB)
[thumbnail of Birkés-Wiesner Alexandra - Farkas.pdf] PDF
Birkés-Wiesner Alexandra - Farkas.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (532kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr">A dolgozatban az osztályfőnöki funkció történetét, az osztályfőnöki tevékenység</p><p dir="ltr">egyre bővülő tartalmát tekintem át. A magyar közoktatásban mintegy 170 éve van jelen az</p><p dir="ltr">osztályfőnöki szerepkör. Bár napjainkban felsőbb szintű jogszabály már nem követeli meg</p><p dir="ltr">ezt a pozíciót, az intézmények szabadon dönthetnek megtartásáról pedagógiai</p><p dir="ltr">programjukban, túlnyomó többségükben megtartották azt. Ez is jelzi, hogy az osztályfőnöki</p><p dir="ltr">tevékenységet fontosnak tartják az intézmények, igénylik az iskolahasználók.</p><p dir="ltr">Magam is osztályfőnök leszek a következő tanévtől, ezért szükségesnek látom, hogy</p><p dir="ltr">a megbízásnak megfelelő elméleti felkészültséggel tegyek eleget. A dolgozat másik</p><p dir="ltr">személyes jellegű célja, hogy olyan tudástárat, eszközgyűjteményt és módszertárat hozzak</p><p dir="ltr">létre, amelyet osztályfőnöki tevékenységem során a gyakorlatban is tudok majd</p><p dir="ltr">hasznosítani. Az osztály tanulóinak megismerését, az egyénekből jól működő csoport</p><p dir="ltr">létrehozását támogató módszerek és eljárások összegyűjtésével és megismerésével készülök</p><p dir="ltr">fel az előttem álló feladatra. A vonatkozó szakirodalomból megismert technikákat jelenleg</p><p dir="ltr">szaktanári tevékenységem során alkalmazom a gyakorlatban, így osztályfőnökként már</p><p dir="ltr">bevált és kipróbált eljárásokat vehetek igénybe.</p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Tanári

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Farkas Julianna
Belső
főiskolai tanár; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: emberi közösség, pedagógia, pedagógusképzés, pedagógusok, portfólió
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:32
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet