Vizner Alexandra (2023) Az osztályfőnök szerepe az iskolai közösségek alakításában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
PV3VW7 szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Birkés-Wiesner Alexandra bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (238kB) |
|
PDF
Birkés-Wiesner Alexandra - Farkas.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (532kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr">A dolgozatban az osztályfőnöki funkció történetét, az osztályfőnöki tevékenység</p><p dir="ltr">egyre bővülő tartalmát tekintem át. A magyar közoktatásban mintegy 170 éve van jelen az</p><p dir="ltr">osztályfőnöki szerepkör. Bár napjainkban felsőbb szintű jogszabály már nem követeli meg</p><p dir="ltr">ezt a pozíciót, az intézmények szabadon dönthetnek megtartásáról pedagógiai</p><p dir="ltr">programjukban, túlnyomó többségükben megtartották azt. Ez is jelzi, hogy az osztályfőnöki</p><p dir="ltr">tevékenységet fontosnak tartják az intézmények, igénylik az iskolahasználók.</p><p dir="ltr">Magam is osztályfőnök leszek a következő tanévtől, ezért szükségesnek látom, hogy</p><p dir="ltr">a megbízásnak megfelelő elméleti felkészültséggel tegyek eleget. A dolgozat másik</p><p dir="ltr">személyes jellegű célja, hogy olyan tudástárat, eszközgyűjteményt és módszertárat hozzak</p><p dir="ltr">létre, amelyet osztályfőnöki tevékenységem során a gyakorlatban is tudok majd</p><p dir="ltr">hasznosítani. Az osztály tanulóinak megismerését, az egyénekből jól működő csoport</p><p dir="ltr">létrehozását támogató módszerek és eljárások összegyűjtésével és megismerésével készülök</p><p dir="ltr">fel az előttem álló feladatra. A vonatkozó szakirodalomból megismert technikákat jelenleg</p><p dir="ltr">szaktanári tevékenységem során alkalmazom a gyakorlatban, így osztályfőnökként már</p><p dir="ltr">bevált és kipróbált eljárásokat vehetek igénybe.</p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | emberi közösség, pedagógia, pedagógusképzés, pedagógusok, portfólió |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:32 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:32 |
Actions (login required)
Tétel nézet |