A lízing eladásmenedzsmentje és értékesítési stratégiája a Merkantil Bankon keresztül

Gálos Fruzsina Alexandra (2023) A lízing eladásmenedzsmentje és értékesítési stratégiája a Merkantil Bankon keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of PROJEKTMUNKA.pdf] PDF
PROJEKTMUNKA.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. Május 09..

Download (1MB)
[thumbnail of titkosítás.pdf] PDF
titkosítás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (676kB)
[thumbnail of Gálos Fruzsina Alexandra KM FOSZK bírálat.pdf] PDF
Gálos Fruzsina Alexandra KM FOSZK bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (49kB)

Absztrakt (kivonat)

A projektmunkám elkészítése során a Merkantil Bank Zrt. Termelőeszköz Finanszírozási terüleleteinek az eladásmenedzsmentjét és az értékesítési stratégiáját vizsgáltam és szeretném bemutatni.A szakmai gyakorlatomat a cégnél töltöttem, ahol értékesítési asszisztensi gyakornoki munkát láttam el, a feladataim közé tartozott egy telefonos kampány keretein belüli ügyfélszerzés, ügyféligény felmérés, ahol korábbi aktív vagy már megszűnt szerződéses ügyfeleket kerestem meg. Az OTP leányvállalataként az ő termékeiket is kínálnom kellett az ügyfeleknek. A munkakörömbe tartozott még az értékesítők mindenféle feladatainak segítése, előkészítése. Minden bejövő ügyleten egy előbírálatot kellett végezzek, ami az első faktora volt annak, hogy megkaphatja e az általa igényelt lízingösszeget. A meglévő kereskedések előfinanszírozási kereteit kellett hétről-hétre vizsgálnom és továbbítanom az ügyfélhez tartozó üzletkötőnek az általam vélt hiányosságokat, hogy kérje az ügyfelet a pótlások megkezdésére. Az értékesítőkkel való szoros együttműködésem során sikerült belelátnom az értékesítési folyamatokba, lépcsőibe, abba, hogy milyen eszközeik vannak, hogyan érik el az ügyfeleket, és hogy milyen stratégiával dolgoznak. Célom az üzletág értékesítésének bemutatása és a stratégiájuk mélyebb kutatása, hiszen a Merkantil Bank hosszú évek óta piacvezetőnek könyvelheti el magát, és talán ezekben rejlik a sikerük kulcsa.A kutatásom során kvalitatív módszert választottam. Mélyinterjúkat készítettem értékesítőkkel, Régió vezetőkkel, Üzletág vezetőkkel és az Ügyvezető Igazgatóval.Az interjúk során egy SWOT analízis elkészítése is a célom volt, amire az előkészített kérdéssorom jól fel volt építve. Mindenkihez ugyanazokkal a kérdésekkel érkeztem és próbáltam végig haladni, ami persze a beszélgetés során elhangzott dolgok, miatt néha még több kérdést vont maga után és sikerült még mélyebben megértenem a működésüket, és a stratégiájuk elemeit és tulajdonságait.A projektmunkám során kitérek a mostani lízing helyzetére, illetve a pandémia és az orosz-ukrán hatások okozta gazdasági helyzetre, melyet bemutatok, hogy milyen hatást gyakorolt/gyakorol a lízingpiacra. És rámutatnak arra, hogy a stratégia megalkotásánál milyen tényezőket kell figyelembe vennie a cégeknek, és mikkel kell megküzdeniük.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: értékesítés, lízing, lízingpiac, Merkantil Bank, stratégia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:32
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet