A vidéki, könnyűzenei kisfesztiválok szerepe és fejlesztési stratégiája a Fishing On Orfű és a Bánkitó fesztivál példáján keresztül

Etzl Regina (2023) A vidéki, könnyűzenei kisfesztiválok szerepe és fejlesztési stratégiája a Fishing On Orfű és a Bánkitó fesztivál példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat 2023_Etzl Regina.pdf] PDF
Szakdolgozat 2023_Etzl Regina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Etzl Regina_Bánhidai Csilla_Szakdolgozat értékelő Bsc magyar.pdf] PDF
Etzl Regina_Bánhidai Csilla_Szakdolgozat értékelő Bsc magyar.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (149kB)
[thumbnail of Etzl Regina_konzulens_Róbert Nóra.pdf] PDF
Etzl Regina_konzulens_Róbert Nóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (145kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p></p><p>Szakdolgozatom témája a „A vidéki, könnyűzenei kisfesztiválok szerepe és fejlesztéési stratégiája a Fishing On Orfű és a Bánkitó fesztivál példáján keresztül”. A témaválasztásom során fontosnak találtam, hogy olyan témáról írjak, melyhez valamilyen szinten személyes tapasztalatok is kötnek és őszintén érdekel is, ezáltal a kíváncsiság által vezérelve tudom végezni a kutatásaimat. Az ötletem abból indult ki, hogy nagyon közel áll a szívemhez a Fishing On Orfű fesztivál. Az idei év a hetedik alkalom, hogy résztveszek a rendezvényen és már egy pár éve azt érzem, hogy sokkal szívesebben részt veszek egy ilyen kaliberű fesztiválon, mint egy nagyobb volumenű fesztiválon, mint például a Sziget vagy Balaton Sound, ahol emberek ezrei hemzsegnek, mindenhol szponzorációkba boltunk, nem beszélve még arról, hogy sokkal több és nagyobb káros hatással bírnak. Ezért felmerült bennem tehát a kérdés, hogy vajon rajtam kívül még mennyien gondolhatják így? Illetve, szeretnék választ kapni arra is, hogy ezek a kisebb könnyűzenei fesztiválok jelenleg milyen szerepet töltenek be: mekkora a kereslet rájuk, milyen a költségvetésük, kommunikációjuk, a marketingjük, milyen hatásokkal bírnak (mind a környezetre, gazdaságra, emberekre), valamint érdekel még a fejlesztési stratégiájuk, és hogy milyen jövő várhat rájuk, hogyan tudnának fejlődni és van-e bennük akkora potenciál, mint egy nagyobb, Sziget fesztivál szintű rendezvényben?</p><p>Elengedhetetlennek tartom, hogy a dolgozatom elsőfelében először bemutassam a rendezvényszervezést és a rendezvények típusait, valamint a fesztiválturizmust is szeretném kicsit átjárni, illetve a fesztivál fogalmi meghatározását és típusait megemlíteni, továbbá szó lesz még arról is, hogy milyen hatásokkal járhat egy fesztivál, illetve ennél a résznél, szeretnék pár korábbi kutatásra hivatkozni, és ezáltal számokban is láthatóvá válnak a hatások. Mivel dolgozatomban a könnyűzenei fesztiválok lesznek a középpontban, ezért külön ki szeretném fejteni, mi is a történetük ezeknek a rendezvényeknek. Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy a fenntarthatóság és környezetvédelem is fontos szerepet játszik akármilyen rendezvényről beszélünk, valamint a két fesztivál, amit vizsgálni fogok egy zöld, természetközeli helyszínen kerül mindig megrendezésre, ezért egy pár mondatban szeretnék a fenntartható fesztiválokról is egy átlátható képet adni. A szakirodalmi áttekintés végén pedig részletesen bemutatom a Fishing On Orfű és a Bánkitó fesztivált, hiszen a saját kutatásaim során ők vannak a középpontban. Mint említettem, a Fishing On Orfű régóta nagyon közel áll hozzám, és úgy érzem sok személyes tapasztalatom van már vele, ezért egyértelmű volt számomra, hogy ő lesz az egyik kutatási alanyom. Szerettem volna mellé egy olyan másik fesztivált találni, ami szintén vidéki, kisebb volumenű, szponzormentes, családias légkörű és hasonló előadói körrel rendelkezik. Így esett a választásom a Bánkitó fesztiválra, mely 1 évvel később indult útjára, mint a Fishing On Orfű.</p><p>Szekunder kutatásomat többnyire a Budapesti Gazdasági Egyetem&nbsp;Kereskedelmi, Vendéglátói és Idegenforgalmi Kari könyvtár szakirodalmai és folyóiratai segítségével végeztem. Ezenkívül még információkat gyűjtöttem a Központi Statisztikai Hivatal olaláról, a Turizmus Bulletin cikkjeiből, valamint egyéb online elérhető forrásokból.&nbsp;</p><p>Primer kutatásomnál kvantitatív és kvalitatív módszereket is alkalmaztam. Kvantitatív eljárásnál a kérdőíves megkérdezésre esett a választásom, melynél a fesztivál látogatók véleményére voltam kíváncsi. Itt segítségemre váltak az olyan különböző Facebook csoportok, melyek külön a Fishing On Orfű, illetve a Bánkitó közösség számára jöttek létre, illetve egyéb könnyűzenei fesztiválok résztvevői számára fenntartott csoportok. Ezáltal könnyebben el tudtam érni azokat a kitöltőket, akik érdekeltek a témában. Kvalitatív kutatásimódszerként pedig két mélyinterjút készítettem, melyeknél Varga-Csajkás Zoltán, a Fishing On Orfű operatív igazgatója, valamint Oláh Kata, a Bánkitó ügyvezetője voltak segítségemre. Az interjúkat online videóhíváson keresztül valósítottam meg, így több információra tehettem szert és közvetlenebb volt a beszélgetés, mint például egy e-mailes levelezés során.</p><p>&nbsp;</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Róbert Nóra
Belső
Mestertanár; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fejlesztés(ek), fesztivál, rendezvény(ek), rendezvényszervezés, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:31
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet