A fenntarthatóság és a zöldre mosás megjelenése a kozmetikai termékek piacán

Fenyősi Fruzsina Éva (2023) A fenntarthatóság és a zöldre mosás megjelenése a kozmetikai termékek piacán. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of FenyősiFruzsina_szakdolgozat.pdf] PDF
FenyősiFruzsina_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Fenyősi_Fruzsina.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Fenyősi_Fruzsina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (128kB)
[thumbnail of Fenyősi Fruzsina Éva bírálat.pdf] PDF
Fenyősi Fruzsina Éva bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (494kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr">A fenntarthatóság és a környezetvédelem kiemelt stratégiai tényezővé vált a világgaz<span style="font-size: 1rem;">daság piaci szereplőinek számára, melynek lényege környezetbarát termékek előállítása és a&nbsp;</span><span style="font-size: 1rem;">környezet megóvása, valamint a környezetre gyakorolt negatív hatás csökkentése a termék vagy&nbsp;</span><span style="font-size: 1rem;">szolgáltatás teljes életciklusa során. Keretét az „ENSZ 17 fenntarthatóság fejlesztési stratégia&nbsp;</span><span style="font-size: 1rem;">céljai” (Sustainability Development Goals – SDG-k) adják, mely 169 teljesítménymutatóval&nbsp;</span><span style="font-size: 1rem;">segíti a piaci szereplők ennek való megfelelését. A termékek és szolgáltatások tervezésekor,&nbsp;</span><span style="font-size: 1rem;">gyártásakor, értékesítésekor egyaránt megjelentek a fenntartható fejlődési célokból származó&nbsp;</span><span style="font-size: 1rem;">felelős magatartás és a zöld gazdálkodás követelményei.&nbsp;</span><span style="font-size: 1rem;">A környezet megóvása a fogyasztóknál egyre fontosabb preferenciává nőtte ki magát az&nbsp;</span><span style="font-size: 1rem;">elmúlt évtizedben és egyre több emberben kialakult a környezetbarát attitűd. A tudatos fogyaszt</span><span style="font-size: 1rem;">ók vásárlásaik során igyekeznek olyan termékeket venni, amelyek kevésbé károsítják a kör</span><span style="font-size: 1rem;">nyezetet. A fenntarthatóság vállalati gyakorlatba való beépülése nagy előrehaladást jelentett a&nbsp;</span><span style="font-size: 1rem;">fenntartható fejlődés megvalósulásában, azonban a piaci szereplők egy része csak a fenntartha</span><span style="font-size: 1rem;">tóság látszatát kelti és igyekszik jobb színben feltüntetni magát a ténylegesnél, gyakran szán</span><span style="font-size: 1rem;">dékosan megtévesztve ezzel vásárlási döntéseik során a fogyasztókat. A szakmában ezt a&nbsp;</span><span style="font-size: 1rem;">szándékot és gyakorlatot zöldre mosásnak nevezik, azaz greenwashing-nak, amely költségei&nbsp;</span><span style="font-size: 1rem;">lényegesen alacsonyabbak, mint a környezetvédelmi követelményeknek megfelelő technológi</span><span style="font-size: 1rem;">áké.</span></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Sarkadi Katalin
Belső
Mesteroktató; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntarthatóság, greenwashing, kozmetikai ipar, Zöldmarketing, zöldre mosás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:31
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet