Fenyősi Fruzsina Éva (2023) A fenntarthatóság és a zöldre mosás megjelenése a kozmetikai termékek piacán. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
FenyősiFruzsina_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Fenyősi_Fruzsina.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (128kB) |
|
PDF
Fenyősi Fruzsina Éva bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (494kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr">A fenntarthatóság és a környezetvédelem kiemelt stratégiai tényezővé vált a világgaz<span style="font-size: 1rem;">daság piaci szereplőinek számára, melynek lényege környezetbarát termékek előállítása és a </span><span style="font-size: 1rem;">környezet megóvása, valamint a környezetre gyakorolt negatív hatás csökkentése a termék vagy </span><span style="font-size: 1rem;">szolgáltatás teljes életciklusa során. Keretét az „ENSZ 17 fenntarthatóság fejlesztési stratégia </span><span style="font-size: 1rem;">céljai” (Sustainability Development Goals – SDG-k) adják, mely 169 teljesítménymutatóval </span><span style="font-size: 1rem;">segíti a piaci szereplők ennek való megfelelését. A termékek és szolgáltatások tervezésekor, </span><span style="font-size: 1rem;">gyártásakor, értékesítésekor egyaránt megjelentek a fenntartható fejlődési célokból származó </span><span style="font-size: 1rem;">felelős magatartás és a zöld gazdálkodás követelményei. </span><span style="font-size: 1rem;">A környezet megóvása a fogyasztóknál egyre fontosabb preferenciává nőtte ki magát az </span><span style="font-size: 1rem;">elmúlt évtizedben és egyre több emberben kialakult a környezetbarát attitűd. A tudatos fogyaszt</span><span style="font-size: 1rem;">ók vásárlásaik során igyekeznek olyan termékeket venni, amelyek kevésbé károsítják a kör</span><span style="font-size: 1rem;">nyezetet. A fenntarthatóság vállalati gyakorlatba való beépülése nagy előrehaladást jelentett a </span><span style="font-size: 1rem;">fenntartható fejlődés megvalósulásában, azonban a piaci szereplők egy része csak a fenntartha</span><span style="font-size: 1rem;">tóság látszatát kelti és igyekszik jobb színben feltüntetni magát a ténylegesnél, gyakran szán</span><span style="font-size: 1rem;">dékosan megtévesztve ezzel vásárlási döntéseik során a fogyasztókat. A szakmában ezt a </span><span style="font-size: 1rem;">szándékot és gyakorlatot zöldre mosásnak nevezik, azaz greenwashing-nak, amely költségei </span><span style="font-size: 1rem;">lényegesen alacsonyabbak, mint a környezetvédelmi követelményeknek megfelelő technológi</span><span style="font-size: 1rem;">áké.</span></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fenntarthatóság, greenwashing, kozmetikai ipar, Zöldmarketing, zöldre mosás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:31 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:31 |
Actions (login required)
Tétel nézet |