A fiatal felnőttkor krízisei az állami gondozásban nevelkedett gyermekeknél

Papp Sára (2023) A fiatal felnőttkor krízisei az állami gondozásban nevelkedett gyermekeknél. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Papp Sára - A fiatal felnőttkor krízisei az állami gondoskodásban nevelkedett gyermekeknél.pdf] PDF
Papp Sára - A fiatal felnőttkor krízisei az állami gondoskodásban nevelkedett gyermekeknél.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Papp Sára - A fiatal felnőttkor krízisei az állami gondoskodásban nevelkedett gyermekeknél.pdf] PDF
Papp Sára - A fiatal felnőttkor krízisei az állami gondoskodásban nevelkedett gyermekeknél.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Papp Sára-külső.pdf] PDF
Papp Sára-külső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (274kB)
[thumbnail of Papp Sára bírálat Keszei Barbara.pdf] PDF
Papp Sára bírálat Keszei Barbara.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (299kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;">Bevezetés, célkitűzés: Ma Magyarországon több, mint 23 000 ezer gyermek él állami gondoskodásban. A szakellátásba kerülés oka gyakran a gyermek veszélyeztetettsége. Ezt a fogalmat nehéz lenne teljes pontossággal leírni, mivel a valóságban sokszor árnyalt, többrétű és egyedi esetekkel találkozhatunk. A vizsgálatom célja volt annak bemutatása, hogy az állami gondozott gyerekek számára milyen módon segít egy olyan, a szakellátás keretein kívül dolgozó, vagy akár önkéntes segítő, aki egyéni figyelmet biztosít a számukra. Milyen szerepet játszik egy mentor a gyermekek, fiatal felnőttek jövőképének alakulásában? További kérdés az is, hogy egy állami gondoskodásban nevelkedett fiatal felnőtt mennyire mer segítséget kérni, eltudja e azt a segítséget fogadni?</p><p dir="ltr" style="text-align:left;">Adatok és módszerek: A kutatásban részt vehetett életkortól függetlenül minden olyan nő-férfi, akik legkevesebb már 3 éve segítik ennek az alapítványnak a munkáját, továbbá aki beleegyezik, hogy részt vesz a tanulmányban. A dolgozatomban az interjú módszerét tartottam megfelelőnek, annak érdekében, hogy megtudjam hogyan segítik a gyermekek, fiatal felnőttek életét az alapítványnál dolgozók és önkéntesek. Félig strukturált interjút választottam, mivel úgy vélem, ez lesz a legjobb kutatási módszer, hisz kérdéseimre azok válaszolnak, akik régóta ilyen jellegű munkát végeznek és személyes tapasztalataik által átfogó képet tudnak adni a kutatott témáról. A személyes interjúkat 5 fővel készítettem el, akik már régóta segítik az alapítvány munkáját.</p><p dir="ltr" style="text-align:left;">Eredmények:&nbsp;A kutatási kérdéseket annak érdekében fogalmaztam meg, hogy minél komplexebb képet kapjam a megkérdezett személyek munkájáról, az általuk végzett tevékenységről és az alapítvány működéséről.&nbsp;A kutatás értékelését követően néhány számomra meglepő eredmény is született, és olyan kimenetelek is, amelyre a kutatásomat megelőzően már számítottam.</p><p dir="ltr" style="text-align:left;">Következtetések: Összességében elmondható, hogy az általam vélt feltételezések nagyobb része igazolást nyert, hiszen a négy kutatási kérdés közül csupán egy esetben fordult elő olyan, amivel kapcsolatosan eltérő választ kaptam, mit amire előzetesen számítottam.<br></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Keszei Barbara
Belső
főiskolai docens; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: alapítvány(ok), közösség, mentorálás, személyiségfejlődés, szociális ellátórendszer
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:30
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet