A fiatal felnőttkor krízisei az állami gondozásban nevelkedett gyermekeknél

Papp Sára (2023) A fiatal felnőttkor krízisei az állami gondozásban nevelkedett gyermekeknél. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Papp Sára - A fiatal felnőttkor krízisei az állami gondoskodásban nevelkedett gyermekeknél.pdf] PDF
Papp Sára - A fiatal felnőttkor krízisei az állami gondoskodásban nevelkedett gyermekeknél.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Papp Sára - A fiatal felnőttkor krízisei az állami gondoskodásban nevelkedett gyermekeknél.pdf] PDF
Papp Sára - A fiatal felnőttkor krízisei az állami gondoskodásban nevelkedett gyermekeknél.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Papp Sára-külső.pdf] PDF
Papp Sára-külső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (274kB)
[thumbnail of Papp Sára bírálat Keszei Barbara.pdf] PDF
Papp Sára bírálat Keszei Barbara.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (299kB)

Absztrakt (kivonat)

Bevezetés, célkitűzés: Ma Magyarországon több, mint 23 000 ezer gyermek él állami gondoskodásban. A szakellátásba kerülés oka gyakran a gyermek veszélyeztetettsége. Ezt a fogalmat nehéz lenne teljes pontossággal leírni, mivel a valóságban sokszor árnyalt, többrétű és egyedi esetekkel találkozhatunk. A vizsgálatom célja volt annak bemutatása, hogy az állami gondozott gyerekek számára milyen módon segít egy olyan, a szakellátás keretein kívül dolgozó, vagy akár önkéntes segítő, aki egyéni figyelmet biztosít a számukra. Milyen szerepet játszik egy mentor a gyermekek, fiatal felnőttek jövőképének alakulásában? További kérdés az is, hogy egy állami gondoskodásban nevelkedett fiatal felnőtt mennyire mer segítséget kérni, eltudja e azt a segítséget fogadni?Adatok és módszerek: A kutatásban részt vehetett életkortól függetlenül minden olyan nő-férfi, akiklegkevesebb már 3 éve segítik ennek az alapítványnak a munkáját, továbbá aki beleegyezik, hogy részt vesz a tanulmányban. A dolgozatomban az interjú módszerét tartottam megfelelőnek, annak érdekében, hogy megtudjam hogyan segítik a gyermekek, fiatal felnőttek életét az alapítványnál dolgozók és önkéntesek. Félig strukturált interjút választottam, mivel úgy vélem, ez lesz a legjobb kutatási módszer, hisz kérdéseimre azok válaszolnak, akik régóta ilyen jellegű munkát végeznek és személyes tapasztalataik által átfogó képet tudnak adni a kutatott témáról. A személyes interjúkat 5 fővel készítettem el, akik már régóta segítik az alapítvány munkáját.Eredmények:A kutatási kérdéseket annak érdekében fogalmaztam meg, hogy minél komplexebb képet kapjam a megkérdezett személyek munkájáról, az általuk végzett tevékenységről és az alapítvány működéséről.A kutatás értékelését követően néhány számomra meglepő eredmény is született, és olyan kimenetelek is, amelyre a kutatásomat megelőzően már számítottam.Következtetések: Összességében elmondható, hogy az általam vélt feltételezések nagyobb része igazolást nyert, hiszen a négy kutatási kérdés közül csupán egy esetben fordult elő olyan, amivel kapcsolatosan eltérő választ kaptam, mit amire előzetesen számítottam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: alapítvány(ok), közösség, mentorálás, személyiségfejlődés, szociális ellátórendszer
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:30
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet