Vitek Adrienn (2023) Az újrahasznosított termékek megítélése a fogyasztók szemszögéből. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Az újrahasznosított termékek megítélése a fogyasztók szemszögéből.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (917kB) |
|
PDF
Bírálat_Vitek_Külső.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (495kB) |
|
PDF
Vitek Adrienn_b.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (292kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Szakdolgozatom témája az újrahasznosított termékek megítélésének vizsgálata fogyasztói szempontból. Az újrahasznosított termékek gyártása és fogyasztása a környezettudatos és fenntartható gazdaság elengedhetetlen elemei. Kialakulóban és növekvőben van már világszerte és hazánkban is egy ún. LOHAS fogyasztói réteg, mely arra törekszik, hogy túlfogyasztását-, szemét termelését-, az állati eredetű ételek bevitelét csökkentse, használt és újrahasznosított termékeket vásároljon, háztartási hulladékát szelektíven gyűjtse. Az újrahasznosított alapanyagokból számos termék készíthető, a papír és irodaszertől, az ajándéktárgyakon keresztül a fehérneműig. A vizsgált téma teljes körű áttekintése érdekében a szakirodalom kutatást követően a mélyinterjú és az online kérdőíves megkérdezés primer kutatási módszereit alkalmazom. </p> <p>A mélyinterjúból kiderült, hogy innovatív és kreatív ötletekkel, kevés befektetéssel lehet tenni a környezetünkért, és egy újrahasznosított termékek forgalmazásával foglalkozó vállalkozás megélhetést tud biztositani egy család számára. A társadalmi ellenállás az új ideológiával, technológiával szemben magas, a fogyasztók előítéletei közé tartozik az újrahasznosított termékekkel szemben a rossz minőség, esztétikum hiánya. A vizsgált vállalkozás szellemisége, a fogyasztónak összetétele nagymértékben összefügg a családdal, gyermekvállalással. Az a felnőtt, akinek gyermeke van, sokkal inkább nyitott a környezettudatos szemléletmód felé, az újrahasznosított termékek vásárlására, a takarékoskodásra. </p> <p>A kérdőíves megkérdezésből kiderült, hogy a képzettebb, magasabb havi jövedelemmel rendelkező nők nyitottabbak az újrahasznosított termékek fogyasztását kutató kérdőív kitöltése iránt, megegyezve a LOHAS fogyasztók ismérveivel. A válaszadók 70%-a gondolta úgy, hogy az újrahasznosított termékek szembeni ellenállás jó megítélését kedvezőbb árakkal és szemléletformálással lehet a leginkább növelni. A válaszadók 91%-a a termék árától függően (olcsóbb, gazdaságosabb) szívesen vásárolnak újrahasznosított termékeket.</p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fenntartható fogyasztás, fogyasztói társadalom, környezettudatosság, szelektív hulladékgyűjtés, túlfogyasztás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:29 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:29 |
Actions (login required)
Tétel nézet |