Az újrahasznosított termékek megítélése a fogyasztók szemszögéből

Vitek Adrienn (2023) Az újrahasznosított termékek megítélése a fogyasztók szemszögéből. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Az újrahasznosított termékek megítélése a fogyasztók szemszögéből.pdf] PDF
Az újrahasznosított termékek megítélése a fogyasztók szemszögéből.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (917kB)
[thumbnail of Bírálat_Vitek_Külső.pdf] PDF
Bírálat_Vitek_Külső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (495kB)
[thumbnail of Vitek Adrienn_b.pdf] PDF
Vitek Adrienn_b.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (292kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>Szakdolgozatom témája az újrahasznosított termékek megítélésének vizsgálata fogyasztói szempontból. Az újrahasznosított termékek gyártása és fogyasztása a környezettudatos és fenntartható gazdaság elengedhetetlen elemei. Kialakulóban és növekvőben van már világszerte és hazánkban is egy ún. LOHAS fogyasztói réteg, mely arra törekszik, hogy túlfogyasztását-, szemét termelését-, az állati eredetű ételek bevitelét csökkentse, használt és újrahasznosított termékeket vásároljon, háztartási hulladékát szelektíven gyűjtse. Az újrahasznosított alapanyagokból számos termék készíthető, a papír és irodaszertől, az ajándéktárgyakon keresztül a fehérneműig. A vizsgált téma teljes körű áttekintése érdekében a szakirodalom kutatást követően a mélyinterjú és az online kérdőíves megkérdezés primer kutatási módszereit alkalmazom. </p> <p>A mélyinterjúból kiderült, hogy innovatív és kreatív ötletekkel, kevés befektetéssel lehet tenni a környezetünkért, és egy újrahasznosított termékek forgalmazásával foglalkozó vállalkozás megélhetést tud biztositani egy család számára. A társadalmi ellenállás az új ideológiával, technológiával szemben magas, a fogyasztók előítéletei közé tartozik az újrahasznosított termékekkel szemben a rossz minőség, esztétikum hiánya. A vizsgált vállalkozás szellemisége, a fogyasztónak összetétele nagymértékben összefügg a családdal, gyermekvállalással. Az a felnőtt, akinek gyermeke van, sokkal inkább nyitott a környezettudatos szemléletmód felé, az újrahasznosított termékek vásárlására, a takarékoskodásra. </p> <p>A kérdőíves megkérdezésből kiderült, hogy a képzettebb, magasabb havi jövedelemmel rendelkező nők nyitottabbak az újrahasznosított termékek fogyasztását kutató kérdőív kitöltése iránt, megegyezve a LOHAS fogyasztók ismérveivel. A válaszadók 70%-a gondolta úgy, hogy az újrahasznosított termékek szembeni ellenállás jó megítélését kedvezőbb árakkal és szemléletformálással lehet a leginkább növelni. A válaszadók 91%-a a termék árától függően (olcsóbb, gazdaságosabb) szívesen vásárolnak újrahasznosított termékeket.</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Polák-Weldon Réka Judit
Belső
egyetemi tanársegéd; Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntartható fogyasztás, fogyasztói társadalom, környezettudatosság, szelektív hulladékgyűjtés, túlfogyasztás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:29
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet