Az újrahasznosított termékek megítélése a fogyasztók szemszögéből

Vitek Adrienn (2023) Az újrahasznosított termékek megítélése a fogyasztók szemszögéből. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Az újrahasznosított termékek megítélése a fogyasztók szemszögéből.pdf] PDF
Az újrahasznosított termékek megítélése a fogyasztók szemszögéből.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (917kB)
[thumbnail of Bírálat_Vitek_Külső.pdf] PDF
Bírálat_Vitek_Külső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (495kB)
[thumbnail of Vitek Adrienn_b.pdf] PDF
Vitek Adrienn_b.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (292kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomtémája az újrahasznosított termékek megítélésének vizsgálata fogyasztóiszempontból. Az újrahasznosított termékek gyártása és fogyasztása akörnyezettudatos és fenntartható gazdaság elengedhetetlen elemei. Kialakulóbanés növekvőben van már világszerte és hazánkban is egy ún. LOHAS fogyasztóiréteg, mely arra törekszik, hogy túlfogyasztását-, szemét termelését-, azállati eredetű ételek bevitelét csökkentse, használt és újrahasznosítotttermékeket vásároljon, háztartási hulladékát szelektíven gyűjtse. Azújrahasznosított alapanyagokból számos termék készíthető, a papír ésirodaszertől, az ajándéktárgyakon keresztül a fehérneműig. A vizsgált témateljes körű áttekintése érdekében a szakirodalom kutatást követően amélyinterjú és az online kérdőíves megkérdezés primer kutatási módszereitalkalmazom. Amélyinterjúból kiderült, hogy innovatív és kreatív ötletekkel, kevésbefektetéssel lehet tenni a környezetünkért, és egy újrahasznosított termékekforgalmazásával foglalkozó vállalkozás megélhetést tud biztositani egy családszámára. A társadalmi ellenállás az új ideológiával, technológiával szembenmagas, a fogyasztók előítéletei közé tartozik az újrahasznosított termékekkelszemben a rossz minőség, esztétikum hiánya. A vizsgált vállalkozásszellemisége, a fogyasztónak összetétele nagymértékben összefügg a családdal,gyermekvállalással. Az a felnőtt, akinek gyermeke van, sokkal inkább nyitott akörnyezettudatos szemléletmód felé, az újrahasznosított termékek vásárlására, atakarékoskodásra. Akérdőíves megkérdezésből kiderült, hogy a képzettebb, magasabb havijövedelemmel rendelkező nők nyitottabbak az újrahasznosított termékekfogyasztását kutató kérdőív kitöltése iránt, megegyezve a LOHAS fogyasztókismérveivel. A válaszadók 70%-a gondolta úgy, hogy az újrahasznosított termékekszembeni ellenállás jó megítélését kedvezőbb árakkal és szemléletformálássallehet a leginkább növelni. A válaszadók 91%-a a termék árától függően (olcsóbb,gazdaságosabb) szívesen vásárolnak újrahasznosított termékeket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntartható fogyasztás, fogyasztói társadalom, környezettudatosság, szelektív hulladékgyűjtés, túlfogyasztás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:29
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet