Szállodai illatterek vendégélmény dimenziója

Fauszt Márk Ede (2023) Szállodai illatterek vendégélmény dimenziója. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Fauszt_Márk_Ede_FXD88M_Szakdolgozat.pdf] PDF
Fauszt_Márk_Ede_FXD88M_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Bsc magyar_Fauszt Márk.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc magyar_Fauszt Márk.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (143kB)
[thumbnail of Fauszt Márk_Szakdolgozat értékelő_Szalók Csilla.pdf] PDF
Fauszt Márk_Szakdolgozat értékelő_Szalók Csilla.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (251kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Napjainkban a turizmus az emberi életminőséget befolyásoló társadalmi tényezővé vált. Az emberek folyamatosan utaznak a világ különböző pontjaiba pihenés céljából. A szektor keresleti és kínálati oldala is egyre jobban bővül. Ebből a tevékenységből a szállodáknak jelentős szerep jut, hiszen fontos turizmust kiszolgáló intézmények. A 21. században folyamatos innovációt és kreativitást igényel a szállodaipar szektora, mivel egyre nagyobb a verseny a vendégekért. Ebben az iparágban a fogyasztók nagy alkupozícióval rendelkeznek, mivel a szálláshelykínálat bőséges. Ebből kifolyólag a szállodák számára az egyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb, hogy a vendégeket kellemes élmények érjék tartózkodásuk alatt. Ennek elérése érdekében a kereskedelmi szálláshelyeknek speciális kényelmi szolgáltatások körét szélesíteniük kell, hogy létrehozzák a vendégélmény új dimenzióját és versenyelőnyre tegyenek szert. Az illatosítás többek között egy ilyen kényelmi háttérszolgáltatás, mivel többek között egy közvetlen, interaktív komfortérzet növelésére szolgáló eszköz. &nbsp;A szaglás egy olyan különleges érzékszerv, mely megérdemli a szállodaipar figyelmét. Számos tulajdonsága révén megteremtheti a márkaszemélyiséget, ezáltal a márkahűség kialakításában is szerepe van, emellett fokozza a pozitív érzelmeket. Az illatmarketing jelensége a turizmus szektorában is erősödik, terjed. </p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Szalók Csilla
Belső
főiskolai tanár; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élmény, illat, szállodai tér, szállodaipar, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:29
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet