Szállodai illatterek vendégélmény dimenziója

Fauszt Márk Ede (2023) Szállodai illatterek vendégélmény dimenziója. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Fauszt_Márk_Ede_FXD88M_Szakdolgozat.pdf] PDF
Fauszt_Márk_Ede_FXD88M_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Bsc magyar_Fauszt Márk.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Bsc magyar_Fauszt Márk.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (143kB)
[thumbnail of Fauszt Márk_Szakdolgozat értékelő_Szalók Csilla.pdf] PDF
Fauszt Márk_Szakdolgozat értékelő_Szalók Csilla.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (251kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban a turizmus az emberi életminőséget befolyásoló társadalmitényezővé vált. Az emberek folyamatosan utaznak a világ különböző pontjaibapihenés céljából. A szektor keresleti és kínálati oldala is egyre jobban bővül.Ebből a tevékenységből a szállodáknak jelentős szerep jut, hiszen fontosturizmust kiszolgáló intézmények. A 21. században folyamatos innovációt éskreativitást igényel a szállodaipar szektora, mivel egyre nagyobb a verseny avendégekért. Ebben az iparágban a fogyasztók nagy alkupozícióval rendelkeznek,mivel a szálláshelykínálat bőséges. Ebből kifolyólag a szállodák számára azegyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb, hogy a vendégeket kellemes élményekérjék tartózkodásuk alatt. Ennek elérése érdekében a kereskedelmiszálláshelyeknek speciális kényelmi szolgáltatások körét szélesíteniük kell,hogy létrehozzák a vendégélmény új dimenzióját és versenyelőnyre tegyenekszert. Az illatosítás többek között egy ilyen kényelmi háttérszolgáltatás,mivel többek között egy közvetlen, interaktív komfortérzet növelésére szolgálóeszköz. Aszaglás egy olyan különleges érzékszerv, mely megérdemli a szállodaiparfigyelmét. Számos tulajdonsága révén megteremtheti a márkaszemélyiséget,ezáltal a márkahűség kialakításában is szerepe van, emellett fokozza a pozitívérzelmeket. Az illatmarketing jelensége a turizmus szektorában iserősödik, terjed.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élmény, illat, szállodai tér, szállodaipar, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:29
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet