Fekete Szabolcs (2023) Az élelmiszeripari infláció fogyasztói megítélése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Fekete Szabolcs Az élelmiszeripari infláció fogyasztói megítélése.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (931kB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ Fekete Szabolcs.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (309kB) |
|
PDF
BA-KM-magyar-bírálati-lap-KÜLSŐ-Fekete-Szabolcs (1).pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (572kB) |
Absztrakt (kivonat)
<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>A témámat a jelenlegi gazdasági helyzet miatt választottam elsősorban. Mindannyian tapasztalhatjuk, hogy sok esetben nem fenntartható az a megélhetési stratégia vagy viselkedés, amit a vásárlásaink során meghozott döntéseinket alapozta meg. Azt, hogy le kell-e mondani valamiről, vagy, hogy miről kell lemondani, az már a fogyasztó szituációtól függ. Az új vásárlási döntéseinket szerettem volna felmérni ezzel a dolgozattal az élelmiszeriparon belül. Azért szűkítettem le, a termékeket FMCG-re és az FMCG-t pedig élelmiszeriparra, mert ezek azok a termékek, amin véleményem szerint a legnehezebb spórolni és közvetlenül hatással vannak az egészségre. Ezért ezen a területen lemondás vagy a lejjebb adás, nem egy kényelemi termékről való lemondás, hanem az életvitelről. A dolgozatban kitérek arra is, hogy bizonyos élelmiszermárkák helyettesítő termékekeként szolgáló kiskereskedelemi saját márkás termékek piacát ezt, hogyan érintette. Ezt azért tartottam fontosnak, mivel az elszálló árak miatt átrendeződhettek egyes márkák közötti erőviszonyok, amik akár az árak visszaesése után is nyomot hagyhat a piacon. Sok saját márkás termékhez olcsóbban hozzá lehet jutni, mint a hagyományos nagy márkájúakhoz. Hogy ezeknek tényleg ilyen megítélése van a fogyasztók között, és hogy milyen minőségbeli elvárással állnak eléjük az a kutatásból is kiderült. </p><br><p></p>
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Konzulens(ek)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | élelmiszeripar, infláció, kiskereskedelem, márka, vásárlói döntés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:28 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |