Az élelmiszeripari infláció fogyasztói megítélése

Fekete Szabolcs (2023) Az élelmiszeripari infláció fogyasztói megítélése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Fekete Szabolcs Az élelmiszeripari infláció fogyasztói megítélése.pdf] PDF
Fekete Szabolcs Az élelmiszeripari infláció fogyasztói megítélése.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (931kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ Fekete Szabolcs.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ Fekete Szabolcs.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (309kB)
[thumbnail of BA-KM-magyar-bírálati-lap-KÜLSŐ-Fekete-Szabolcs (1).pdf] PDF
BA-KM-magyar-bírálati-lap-KÜLSŐ-Fekete-Szabolcs (1).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (572kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>A témámat a jelenlegi gazdasági helyzet miatt választottam elsősorban. Mindannyian tapasztalhatjuk, hogy sok esetben nem fenntartható az a megélhetési stratégia vagy viselkedés, amit a vásárlásaink során meghozott döntéseinket alapozta meg. Azt, hogy le kell-e mondani valamiről, vagy, hogy miről kell lemondani, az már a fogyasztó szituációtól függ. Az új vásárlási döntéseinket szerettem volna felmérni ezzel a dolgozattal az élelmiszeriparon belül. Azért szűkítettem le, a termékeket FMCG-re és az FMCG-t pedig élelmiszeriparra, mert ezek azok a termékek, amin véleményem szerint a legnehezebb spórolni és közvetlenül hatással vannak az egészségre. Ezért ezen a területen lemondás vagy a lejjebb adás, nem egy kényelemi termékről való lemondás, hanem az életvitelről. A dolgozatban kitérek arra is, hogy bizonyos élelmiszermárkák helyettesítő termékekeként szolgáló kiskereskedelemi saját márkás termékek piacát ezt, hogyan érintette. Ezt azért tartottam fontosnak, mivel az elszálló árak miatt átrendeződhettek egyes márkák közötti erőviszonyok, amik akár az árak visszaesése után is nyomot hagyhat a piacon. Sok saját márkás termékhez olcsóbban hozzá lehet jutni, mint a hagyományos nagy márkájúakhoz. Hogy ezeknek tényleg ilyen megítélése van a fogyasztók között, és hogy milyen minőségbeli elvárással állnak eléjük az a kutatásból is kiderült. </p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dobó Róbert
Belső
egyetemi tanársegéd; Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élelmiszeripar, infláció, kiskereskedelem, márka, vásárlói döntés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:28
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet