Fekete Szabolcs (2023) Az élelmiszeripari infláció fogyasztói megítélése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Fekete Szabolcs Az élelmiszeripari infláció fogyasztói megítélése.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (931kB) |
|
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ Fekete Szabolcs.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (309kB) |
|
PDF
BA-KM-magyar-bírálati-lap-KÜLSŐ-Fekete-Szabolcs (1).pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (572kB) |
Absztrakt (kivonat)
Atémámat a jelenlegi gazdasági helyzet miatt választottam elsősorban.Mindannyian tapasztalhatjuk, hogy sok esetben nem fenntartható az a megélhetésistratégia vagy viselkedés, amit a vásárlásaink során meghozott döntéseinketalapozta meg. Azt, hogy le kell-e mondani valamiről, vagy, hogy miről kelllemondani, az már a fogyasztó szituációtól függ. Az új vásárlási döntéseinketszerettem volna felmérni ezzel a dolgozattal az élelmiszeriparon belül. Azértszűkítettem le, a termékeket FMCG-re és az FMCG-t pedig élelmiszeriparra, mertezek azok a termékek, amin véleményem szerint a legnehezebb spórolni ésközvetlenül hatással vannak az egészségre. Ezért ezen a területen lemondás vagya lejjebb adás, nem egy kényelemi termékről való lemondás, hanem azéletvitelről. A dolgozatban kitérek arra is, hogy bizonyos élelmiszermárkákhelyettesítő termékekeként szolgáló kiskereskedelemi saját márkás termékekpiacát ezt, hogyan érintette. Ezt azért tartottam fontosnak, mivel az elszállóárak miatt átrendeződhettek egyes márkák közötti erőviszonyok, amik akár azárak visszaesése után is nyomot hagyhat a piacon. Sok saját márkás termékhezolcsóbban hozzá lehet jutni, mint a hagyományos nagy márkájúakhoz. Hogy ezeknektényleg ilyen megítélése van a fogyasztók között, és hogy milyen minőségbelielvárással állnak eléjük az a kutatásból is kiderült.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | élelmiszeripar, infláció, kiskereskedelem, márka, vásárlói döntés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2023. Aug. 03. 16:28 |
Utolsó módosítás: | 2023. Aug. 03. 16:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |