Az élelmiszeripari infláció fogyasztói megítélése

Fekete Szabolcs (2023) Az élelmiszeripari infláció fogyasztói megítélése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Fekete Szabolcs Az élelmiszeripari infláció fogyasztói megítélése.pdf] PDF
Fekete Szabolcs Az élelmiszeripari infláció fogyasztói megítélése.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (931kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ Fekete Szabolcs.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ Fekete Szabolcs.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (309kB)
[thumbnail of BA-KM-magyar-bírálati-lap-KÜLSŐ-Fekete-Szabolcs (1).pdf] PDF
BA-KM-magyar-bírálati-lap-KÜLSŐ-Fekete-Szabolcs (1).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (572kB)

Absztrakt (kivonat)

Atémámat a jelenlegi gazdasági helyzet miatt választottam elsősorban.Mindannyian tapasztalhatjuk, hogy sok esetben nem fenntartható az a megélhetésistratégia vagy viselkedés, amit a vásárlásaink során meghozott döntéseinketalapozta meg. Azt, hogy le kell-e mondani valamiről, vagy, hogy miről kelllemondani, az már a fogyasztó szituációtól függ. Az új vásárlási döntéseinketszerettem volna felmérni ezzel a dolgozattal az élelmiszeriparon belül. Azértszűkítettem le, a termékeket FMCG-re és az FMCG-t pedig élelmiszeriparra, mertezek azok a termékek, amin véleményem szerint a legnehezebb spórolni ésközvetlenül hatással vannak az egészségre. Ezért ezen a területen lemondás vagya lejjebb adás, nem egy kényelemi termékről való lemondás, hanem azéletvitelről. A dolgozatban kitérek arra is, hogy bizonyos élelmiszermárkákhelyettesítő termékekeként szolgáló kiskereskedelemi saját márkás termékekpiacát ezt, hogyan érintette. Ezt azért tartottam fontosnak, mivel az elszállóárak miatt átrendeződhettek egyes márkák közötti erőviszonyok, amik akár azárak visszaesése után is nyomot hagyhat a piacon. Sok saját márkás termékhezolcsóbban hozzá lehet jutni, mint a hagyományos nagy márkájúakhoz. Hogy ezeknektényleg ilyen megítélése van a fogyasztók között, és hogy milyen minőségbelielvárással állnak eléjük az a kutatásból is kiderült.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élelmiszeripar, infláció, kiskereskedelem, márka, vásárlói döntés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:28
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet