Hírességek szerepe a marketingben

Vadál Dominik (2023) Hírességek szerepe a marketingben. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Vadál Dominik (HIHGTH) Szakdolgozat.pdf] PDF
Vadál Dominik (HIHGTH) Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Vadál Dominik.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Vadál Dominik.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (480kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ Vadál Dominik.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ Vadál Dominik.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (309kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align: left;"></p><p>A rohamosan fejlődő világunkban egyre nagyobb szerepet kapnak a vállalatok újításai. Rengeteg cég alapult az utóbbi időben, így minden területen magas konkurenciával kell számolnia a vállalatoknak. Ennek okán egyre színesebbnek és érdekesebbnek kell lenniük, hogy megfoghassák a fogyasztókat és legyőzhessék versenytársaikat. Az internet fejlődésének hatására új kommunikációs csatornák nyíltak meg. Ebből kifolyólag nagy verseny alakult ki a vállalatok között, hogy mely cég reklámoz influencerrel, illetve mely cég használ híres személyiségeket reklámfilmjeikben. Kutatásom során igyekszem megtudni, hogy a válaszadók mely formát részesítik előnyben. Vizsgálom ezentúl a hitelességüket, hogy mely celeb mennyire lehet képes befolyásolni a fogyasztókat. A fogyasztók befolyásolása egyre nehezebbé válik, ami miatt a vállalatoknak jelentős feladata haladni a korral és fejleszteni a stratégiájukat.</p> <p>Szakdolgozatomban vizsgáltam, hogy mely korosztály mely celebeket részesíti előnyben és mennyire hajlandóak hatásukra többletvásárlásra. Főbb kutatási kérdéseim az alábbiak voltak:</p> <p>•&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Hogyan befolyásolják az emberek vásárlási szokásait a hírességek?</p> <p>•&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Befolyásolja-e őket, hogy kedvelik vagy szimpatikus számukra az a személy, aki a márkát képviseli?</p> <p>•&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Milyen kockázatai vannak a hírességek alkalmazásának a marketingben? (hírekben megjelenő botrányaik)</p> <p>•&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Mennyire befolyásolja a termékismeretet és az értékesítés hatékonyságát, ha egy ismert személy népszerűsíti?</p> <p>•&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Segítenek-e ezek a marketingszemélyek kialakítani a márkahűséget?</p> <p>Természetesen a kvantitatív kutatásom alapján messzemenő következtetéseket nem vonhatunk le, de gondolatébresztő adatoknak megfelelő. A következtetések levonása után kijelenthetem, hogy a híres személyiségek, például olimpikonok, színészek vagy egyéb hírességek reklámszereplése imponálóbb a vásárlók részére, mint az influencereké. Ennek az lehet az oka, hogy az idősebb generáció nem találja hitelesnek azokat a személyeket, akiknek a foglalkozása, hogy videókban kifejtsék véleményüket az adott márka termékéről/szolgáltatásáról. Inkább a fiatal generáció az, akiknél egyre népszerűbbé válnak ezek a celebek, akik gyakran Instagram, Youtube vagy TikTok csatornájukon terjesztenek. Azt gondolom mind a hírességek mind az influencerek szerepeltetésének van létjogosultsága a vállalatok marketing stratégiájában. A cégeknek meg kell határozniuk, hogy mely korosztályt szeretnék megcélozni, amennyiben az idősebb korosztály megfogása a cél akkor mindenképp ajánlott hírességeket alkalmazni, míg a fiatalabb generáció sokszor elérhető már a közösségi média csatornáin, influencerek segítségével. Természetesen az is érdekes lehet, hogy milyen típusú terméket/szolgáltatást szeretne eladni a vállalat. </p> <p>Szekunder kutatásom alapján elmondható, hogy kockázatokkal is járhat a hírességek alkalmazása a reklámokban. Itt jóval kisebb az influencerek kockázata, hiszen, ha róluk negatív vélemények terjengenek, akkor tulajdonképpen a saját üzletüket szüntetik meg. Természetesen a híres színészeknek vagy sportolóknak sem célja az, hogy bajba kerüljenek, az egyik ilyen esettanulmányban a Johnny Depp vs. Amber Heard ügyben is olvasható. Sajnos nagy vagyonuk és sokszor felsőbbrendűségükből kifolyólag azonban könnyebben kerülnek reflektorfénybe, emellett a sajtó minden egyes nyilatkozatukat és megmozdulásukat figyeli. Ezekből az okokból kifolyólag nagy kockázata is van az alkalmazásuknak és nagyon nagy szerepet kap a megfelelő személyiség kiválasztása.</p> <p>Dolgozatom bizonyította hipotézisem, hogy a fiatal generáció inkább hajlamos a reklámozás új stratégiáját követni. Összességében, ha éppen vállalkozásom marketingstartégiájára keresnék olyan személyiséget, aki népszerűsíti és árulja a termékeket, akkor az alábbi kérdések alapján választanám ki:</p> <p><!--[if !supportLists]-->·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <!--[endif]-->Mely célcsoportot szeretném elérni?</p> <p><!--[if !supportLists]-->·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <!--[endif]-->Milyen terméket/szolgáltatást szeretnék eladni?</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dobó Róbert
Belső
egyetemi tanársegéd; Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hírességek, marketing, márka, márkahűség, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:27
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet