Hírességek szerepe a marketingben

Vadál Dominik (2023) Hírességek szerepe a marketingben. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Vadál Dominik (HIHGTH) Szakdolgozat.pdf] PDF
Vadál Dominik (HIHGTH) Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Vadál Dominik.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Vadál Dominik.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (480kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ Vadál Dominik.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ Vadál Dominik.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (309kB)

Absztrakt (kivonat)

Arohamosan fejlődő világunkban egyre nagyobb szerepet kapnak a vállalatok újításai.Rengeteg cég alapult az utóbbi időben, így minden területen magaskonkurenciával kell számolnia a vállalatoknak. Ennek okán egyre színesebbnek ésérdekesebbnek kell lenniük, hogy megfoghassák a fogyasztókat és legyőzhessékversenytársaikat. Az internet fejlődésének hatására új kommunikációs csatornáknyíltak meg. Ebből kifolyólag nagy verseny alakult ki a vállalatok között, hogymely cég reklámoz influencerrel, illetve mely cég használ híres személyiségeketreklámfilmjeikben. Kutatásom során igyekszem megtudni, hogy a válaszadók melyformát részesítik előnyben. Vizsgálom ezentúl a hitelességüket, hogy mely celebmennyire lehet képes befolyásolni a fogyasztókat. A fogyasztók befolyásolásaegyre nehezebbé válik, ami miatt a vállalatoknak jelentős feladata haladni akorral és fejleszteni a stratégiájukat.Szakdolgozatombanvizsgáltam, hogy mely korosztály mely celebeket részesíti előnyben és mennyirehajlandóak hatásukra többletvásárlásra. Főbb kutatási kérdéseim az alábbiakvoltak:• Hogyan befolyásolják az emberekvásárlási szokásait a hírességek?• Befolyásolja-e őket, hogy kedvelikvagy szimpatikus számukra az a személy, aki a márkát képviseli?• Milyen kockázatai vannak a hírességekalkalmazásának a marketingben? (hírekben megjelenő botrányaik)• Mennyire befolyásolja atermékismeretet és az értékesítés hatékonyságát, ha egy ismert személynépszerűsíti?• Segítenek-e ezek a marketingszemélyekkialakítani a márkahűséget?Természetesena kvantitatív kutatásom alapján messzemenő következtetéseket nem vonhatunk le,de gondolatébresztő adatoknak megfelelő. A következtetések levonása utánkijelenthetem, hogy a híres személyiségek, például olimpikonok, színészek vagyegyéb hírességek reklámszereplése imponálóbb a vásárlók részére, mint azinfluencereké. Ennek az lehet az oka, hogy az idősebb generáció nem találjahitelesnek azokat a személyeket, akiknek a foglalkozása, hogy videókban kifejtsékvéleményüket az adott márka termékéről/szolgáltatásáról. Inkább a fiatalgeneráció az, akiknél egyre népszerűbbé válnak ezek a celebek, akik gyakranInstagram, Youtube vagy TikTok csatornájukon terjesztenek. Azt gondolom mind a hírességekmind az influencerek szerepeltetésének van létjogosultsága a vállalatokmarketing stratégiájában. A cégeknek meg kell határozniuk, hogy melykorosztályt szeretnék megcélozni, amennyiben az idősebb korosztály megfogása acél akkor mindenképp ajánlott hírességeket alkalmazni, míg a fiatalabbgeneráció sokszor elérhető már a közösségi média csatornáin, influencereksegítségével. Természetesen az is érdekes lehet, hogy milyen típusúterméket/szolgáltatást szeretne eladni a vállalat. Szekunderkutatásom alapján elmondható, hogy kockázatokkal is járhat a hírességekalkalmazása a reklámokban. Itt jóval kisebb az influencerek kockázata, hiszen,ha róluk negatív vélemények terjengenek, akkor tulajdonképpen a saját üzletüketszüntetik meg. Természetesen a híres színészeknek vagy sportolóknak sem céljaaz, hogy bajba kerüljenek, az egyik ilyen esettanulmányban a Johnny Depp vs.Amber Heard ügyben is olvasható. Sajnos nagy vagyonuk és sokszorfelsőbbrendűségükből kifolyólag azonban könnyebben kerülnek reflektorfénybe,emellett a sajtó minden egyes nyilatkozatukat és megmozdulásukat figyeli. Ezekbőlaz okokból kifolyólag nagy kockázata is van az alkalmazásuknak és nagyon nagyszerepet kap a megfelelő személyiség kiválasztása.Dolgozatombizonyította hipotézisem, hogy a fiatal generáció inkább hajlamos a reklámozásúj stratégiáját követni. Összességében, ha éppen vállalkozásommarketingstartégiájára keresnék olyan személyiséget, aki népszerűsíti és áruljaa termékeket, akkor az alábbi kérdések alapján választanám ki:·Mely célcsoportot szeretném elérni?·Milyen terméket/szolgáltatást szeretnék eladni?

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hírességek, marketing, márka, márkahűség, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:27
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet