Sajátos nevelési igényű gyerekek az iskolában - A Gyermekek Háza Alternatív Alapozó Program

Katona Virág (2023) Sajátos nevelési igényű gyerekek az iskolában - A Gyermekek Háza Alternatív Alapozó Program. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Katona Virág Szakdolgozat.pdf] PDF
Katona Virág Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Katona Virág_külső_bírálat_DR.pdf] PDF
Katona Virág_külső_bírálat_DR.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (282kB)
[thumbnail of Katona Virág-belső.pdf] PDF
Katona Virág-belső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (291kB)

Absztrakt (kivonat)

<p dir="ltr" style="text-align:left;"></p><p>Dolgozatom célja a Gyermekek Háza Alternatív Alapozó Program működésének, pedagógia programjának, és az itt zajló inkluzív nevelésnek, kooperatív, differenciált munkának bemutatása volt. Betekintést nyújtottam a&nbsp;sajátos nevelési igényű gyermekek közösségbe való bevonásába.Kutatásom során sikerült alátámasztanom a feltételezéseimet. Alátámasztottam,&nbsp;hogy az iskolai integráció jótékony hatással van a sajátos nevelési igényű tanulók fejlődésére és jelentős nyereségekkel jár mind az egyén, mind a közösség számára.&nbsp;Bemutattam, hogy a különleges bánásmódot igénylő tanulók helyzetét befolyásolja a pedagógusok szemlélete.&nbsp;Beigazolódott az a feltételezésem is, hogy az iskolai integráció folyamatos megvalósításához szükségesek a közösségi rendezvények, a közös programok.&nbsp;Emellett bebizonyosodott, hogy az integráló közösségek rendezvényei jelentősen befolyásolják az integrációs folyamatokat.&nbsp;</p><br><p></p>

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hübner Andrea
Belső
egyetemi tanársegéd; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: integráció, integrációelmélet, iskolarendszer, közösség, pedagógia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2023. Aug. 03. 16:27
Utolsó módosítás: 2023. Aug. 03. 16:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet